10 paprastų vaiko imunitetą stiprinančių priemonių

Mamos puikiai žino, kad tam, jog vaikas mažiau sirgtų, reikia stiprinti jo imunitetą. Deja, nėra universalios tabletės, kurią išgėrus pagerėtų organizmo apsauginės funkcijos. Kad vaiko imunitetas sustiprėtų ir organizmas galėtų pasipriešinti infekcijoms, reikia pasistengti tėveliams. Padės 10 paprastų taisyklių.

Švara, bet ne sterilumas

Išmokykite vaiką tinkamos higienos: nusiplauti rankas su muilu prieš valgį, verta įpratinti vaiką negerti iš to paties puoduko su draugu, nevalgyti to paties sumuštinio. Bet dezinfekuoti mažylio žaislų ar virinti drabužėlių nereikia – pernelyg sterili aplinka trukdo organizmui išmokti kovoti su ligų sukėlėjais. Neverta uždrausti vaikui žaisti su gyvūnais, tačiau derėtų stebėti, kad jo rankos, paglosčius šuniuką ar katytę, nepatektų į burną, o namuose laikomi gyvūnai turėtų būti švarūs ir paskiepyti.

Tinkama mityba ir mažiau saldumynų

Vaikui reikia valgyti daugiau daržovių, vaisių ir uogų, kruopų košių, riešutų, gerti užtektinai vandens. Būtini maisto produktai mėsa, žuvis, pieno produktai ir kiaušiniai. Subalansuotai maitinamas vaikas gauna užtektinai ląstelienos, todėl puikiai dirba jo žarnynas. Dėl netinkamos mitybos užkietėję viduriai neigiamai paveikia visą organizmą, ypač – vaiko imunitetą.

Greitųjų angliavandenių gausa sukelia daugybę problemų ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems. Vaikams saldumynų perteklius yra kur kas pavojingesnis – jis padidina nutukimo riziką, lemia būtinų vitaminų ir mineralų trūkumą, taip pat sutrikdo medžiagų apykaitą ir susilpnina organizmo gynybines galias. Puiki saldumynų alternatyva yra vaisiai, tiek švieži, tiek džiovinti.

Nesistenkite, kad vaikas valgytų daugiau nei reikia organizmui. Mokslininkai įrodė, kad jei vaikas valgo be apetito, išsiskiria per mažai skrandžio sulčių ir pasunkėja virškinimas, o tai neabejotinai neigiamai veikia imunitetą. Todėl neverskite vaiko valgyti, jei jis nėra alkanas.

Geras miegas ir dienos režimas

Vaiko sveikatai svarbus tinkamas darbo ir poilsio kaitaliojimas – reikia laiku miegoti, keltis, žaisti ar mokytis ir ilsėtis. Miegoti mažylis turi eiti 21.30 val. – geras miegas reikalingas augimui, vystymuisi ir vaiko imuniteto formavimuisi.

Vėsus ir drėgnas oras namuose

Sukurdami palankias sąlygas namuose, padedame vaikui susidoroti su iššūkiais ir nugalėti infekcijas. Kambario oras turi būti vėsus, drėgnas, su kuo mažesniu kiekiu buitinių dulkių, besikaupiančių minkštuose balduose, kilimuose, minkštuose žaisluose. Tokiame ore visų rūšių ligų sukėlėjai (virusai, bakterijos, grybeliai) žūsta greičiau, o jų koncentracija daug mažesnė. Vaiko kambario temperatūra turėtų būti 18–20 laipsnių, santykinė oro drėgmė – 45–60%.

Grynas oras

Grynas oras taip pat didina atsparumą ligoms. Vaikas turėtų kasdien pabūti lauke bent 2 valandas, net ir esant šaltam orui, – tereikia tinkamos aprangos. Neaprenkite lauke vaiko per šiltai, nes jis greitai suprakaituos ir pūstelėjus vėjeliui peršals. Netinkamos vietos, kuriose važinėja daug automobilių, dažniau nusiveskite vaiką į parką, mišką, kur oras nėra užterštas.

Grūdinimas

Vaiko imunitetą stiprina grūdinimas, o viena iš sėkmės sąlygų – nuolatinės procedūros. Pradėti grūdinti galima patį mažiausiąjį: migdykite jį lauke, leiskite pabūti namuose be drabužėlių. Vandens procedūromis grūdinkite pamažu: iš pradžių aptrinkite 35 laipsnių temperatūros vandeniu suvilgytu švelniu rankšluosčiu, kas keletą dienų mažinkite temperatūrą po vieną laipsnį iki 27.

Didesnius vaikus galima apipilti vėsesniu vandeniu, puiki grūdinimo procedūra – kontrastinės kojų vonelės. Bet kurio amžiaus vaiką puikiai grūdina vaikščiojimas basomis.

Būtinas fizinis aktyvumas

Aktyvūs judesiai, ypač jei vaikas kvėpuoja švariu, vėsiu oru, padidina medžiagų apykaitą ir organizmo atsparumą. Nejudrus gyvenimo būdas vaikui visiškai netinkamas. Tai lemia nutukimą, imuniteto susilpnėjimą, dažnas ligas, ir ne tik infekcines.

Vaistai – tik tada, kai neįmanoma apsieiti

Jeigu vaikas susirgo, neskubėkite pirkti vaistų savo nuožiūra, geriausia pasikonsultuokite su gydytoju, kaip ir kuo jį gydyti. Ypač svarbu neduoti vaikui antibiotikų be reikalo, nes jie labiausiai silpnina imunitetą.

Gera nuotaika

Sveikata priklauso ir nuo psichologinės būklės, o stresas yra didžiausias imuniteto priešas. Skirkite vaikui užtektinai laiko: jam būtini pasivaikščiojimai, žaidimai drauge, bendravimas su tėvais ir gera psichologinė atmosfera šeimoje. Tėvų meilė ir dėmesys neabejotinai padeda vaikams atlaikyti įvairius iššūkius.

Tėvams derėtų atsikratyti žalingų įpročių

Medikai perspėja, kad rūkančių tėvų vaikai kvėpavimo takų ligomis serga daug dažniau. Kenksmingų medžiagų į vaiko organizmą patenka ne tik jam būnant prirūkytoje patalpoje, bet ir – šalia rūkančių tėvų, nors jie tai daro ir ne namuose. Rūkančių mamų vaikai dažniau turi įvairių psichinės sveikatos problemų, blogiau valgo ir miega.

Parengė Dalia Petrutytė

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook