7 sveiki įpročiai figūrai ir sveikatai

Kaip numesti svorio be dietų

Norėdamos sulieknėti griebiatės dietų – badaujate, valgote mažiau, apsiribojate tik vienos rūšies ar liesais produktais, tačiau rezultatai menki ir trumpalaikiai. Kodėl? Atsakymas paprastas – prievarta svoris nekrenta. Todėl nesikankinkite  – verčiau pereikite prie sveikesnės gyvensenos ir mitybos. Tai padaryti padės 7 sveikatai ir figūrai palankūs įpročiai.

  1. Kokybiškas miegas, padedantis subalansuoti mitybą

Miegokite 7–8 val., taigi gulkitės ne vėliau kaip 22, o ryte kelkitės ne vėliau kaip 6 val. Tokio režimo laikykitės ir savaitgaliais, ir darbo dienomis. Gerai išsimiegojusios esame emociškai stabilesnės, todėl nebetraukia greiti angliavandeniai (saldainiai, sausainiai ir pan.), nepersivalgome. Kai pusryčius, pietus, vakarienę ir užkandžius valgome panašiu laiku, padedame virškinimui.

  1. Nuotaiką ir virškinimą gerinantis fizinis aktyvumas

Nebūtina lankyti sporto klubų, galime rinktis greitąjį ėjimą, mankštą ir pan. Paprasti fiziniai pratimai greitai tampa įpročiu. Kasdien nueiti bent 10 000 žingsnių ir mankštintis bent 10–15 min. patariama kiekvienam žmogui.

  1. Maisto pirkimo planavimas ir režimas

Dažniausiai valgome tik tada, kai turime laiko, o peralkusios greičiau persivalgome. Iš anksto numatydamos pirkinius, neprisikrauname nereikalingų maisto produktų. Užtenka apsipirkti 1–2 kartus per savaitę. Valgydamos vienodu laiku išvengiame menkaverčio maisto ar persivalgymo.

  1. Valgymas draugijoje malonesnis ir sveikesnis

Valgydami kartu su kitais bendraujame, patiriame gerų emocijų, todėl turime daugiau laiko gerai sukramtyti maistą ir pagerėja virškinimas. Galime valgyti labai sveikus produktus, bet jei jų organizmas neįsisavins, naudos nebus, todėl valgykite mažais gabaliukais, kiekvieną kąsnį sukramtykite bent po 5–10 kartų. Patraukliai serviruokite stalą, maloniai bendraukite, valgydami apsieikite be televizoriaus ir telefono.

  1. Vartokite virškinimą gerinančius produktus, kurie suteikia naudingų medžiagų

Į mitybos racioną būtina įtraukti omega-3 riebalų rūgštis, kurios padeda atsikratyti uždegimų. Omega-3 turi, pavyzdžiui, riebi žuvis, alyvuogių aliejus, avokadai, riešutai.
Visiems reikalingo vitamino D su maistu gauname ne daugiau kaip 20–30 proc., todėl patariama išsitirti jo kiekį. Daugeliui vitamino D prireikia vartoti papildomai.

Virškinimo sistemai padeda šviežiai maltos islandinių šalavijų, sezamų, linų sėmenų sėklos, kurios suteikia vertingų medžiagų. Geriausia jas laikyti šaldytuve, kad nesioksiduotų riebalų rūgštys.

Būtini kiekvienoje virtuvėje prieskoniai – ciberžolė ir cinamonas. Ciberžolė naudinga kepenims, ji tinka daugeliui patiekalų. Prieš gardindami patiekalus, pakepkite aliejuje su svogūnais, morkomis, nes termiškai apdorojant ciberžolės poveikis didėja. Cinamonas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, mažina saldumynų poreikį.

Citrina, žalioji citrina, ekologiškas obuolių sidro actas – virškinimo sistemai palankūs maisto produktai, puikus derinys su daug baltymų turinčia mėsa ir žuvimi. Naudingi maisto produktai: kokybiškas nerafinuotas aliejus, liesa ir riebi žuvis, liesa mėsa, įvairios daržovės ir vaisiai, ypač kiviai, ananasai, obuoliai.

  1. Iškrovos diena padės sumažinti porcijas ir susigrąžinti natūralų skonį

Vieną dieną per savaitę sveikas žmogus gali atsisakyti kavos, gerti vandenį ir nesaldintą arbatą, valgyti daržoves, šiek tiek vaisių, taip pat – kruopas be druskos, cukraus ir kitų priedų. Kiekviena esame individuali ir pajausime, kokio maisto reikia, galbūt tą dieną ir visiškai nenorėsite valgyti. Iškrovos diena padės susigrąžinti natūralaus skonio pojūčius. Bet kuriuo atveju, kasdien rekomenduojama 12 val. valgymo pertrauka, o iškrovos dieną ji gali trukti ir 16 val.

  1. Suteikime sau tai, kas geriausia

Koks maistas mums tinka, parodo pats organizmas. Stebėkite, kaip jaučiatės suvalgiusios vienokio ar kitokio maisto. Jei išbėrė veidą, patino paakiai, prisiminkite, ką valgėte ar gėrėte, ir kitą kartą atsisakykite tokio maisto. Ar tikrai geriau jaučiatės suvalgiusios bulvių traškučių, torto, vietoj lašišos su daržovėmis? Tiesiog palyginkite savijautą.

Pagal sveikatai palankaus maisto technologės Ramintos Bogušienės informaciją

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Facebook