Intymūs dubens raumenų pratimai po gimdymo

Akušerės patarimai pagimdžiusiomsKai kurios moterys po gimdymo patiria įvairių rūpesčių: prasideda šlapimo nelaikymas, sumažėja lytinis potraukis. Nerimaudama dėl šių problemų moteris ilgainiui užsidaro savyje, apsimesdama, kad viskas gerai. Verta žinoti, kad specialūs pratimai padeda sutvirtinti dubens raumenis ir atsikratyti daugelio problemų. 

Gimdymas ir anatominiai pokyčiai

Daugelis lytinio gyvenimo problemų po gimdymo atsiranda dėl anatominių pokyčių. „Ar moteris turės šlapimo nelaikymo ir seksualinių problemų po gimdymo, priklauso nuo daugelio dalykų: vaisiaus svorio, moters sportiškumo, nuo to, ar ji treniravosi nesilaukdama, ar buvo menkai fiziškai pasirengusi. Moterų kūno sudėjimas, organizmo ir raumenų stiprumas skiriasi, todėl vienoms tokios problemos kyla, o kitoms – ne”, – teigia akušerė Violeta Staniulevičienė.

Didelę patirtį turinti specialistė teigia, kad jei moteris iki gimdymo turėjo tvirtus dubens raumenis arba atlikdavo raumenų stiprinimo pratimus, jai ir po gimdymo bus lengviau susidoroti su problemomis.

Dubens dugno raumenys palaiko gimdą ir makštį taisyklingos padėties, o nėštumo metu auganti gimda spaudžia dubens dugno raumenis ir raiščius, jie išsitempia ir suminkštėja. Gimdymo metu raumenims tenkantis krūvis paskatina mažojo dubens organų nusileidimą, todėl sumažėja lytinis jautrumas santykiaujant. Lytinių organų pokyčiai sukelia šlapimo šalinimo problemas – bėgant metams raumenys dar labiau nusilpsta ir gali grėsti šlapimo nelaikymas.

Tarpvietės raumenų stiprinimo pratimai

Nėštumo ir gimdymo metu dubens dugno raumenys stipriai įtempiami, o raumenų stangrumas atsistato gana lėtai. Po gimdymo moters gimda dažnai šiek tiek nusileidžia, dubens dugno raumenys suminkštėja, todėl būtina kuo greičiau jiems padėti. „Praėjus kelioms dienoms po gimdymo, jei nebuvo komplikacijų, nebuvo atliktas cezario pjūvis, moteris gali pradėti atlikti dubens dugno raumenų stiprinimo pratimus. Pratimai sutvirtins raumenis ir pagerės seksualiniai pojūčiai. Treniruojami raumenys stiprėja, o pratimus moteris gali atlikti net stovėdama eilėje parduotuvėje – nereikia jokių specialių sąlygų sako V. Staniulevičienė.

Sėdėdama, stovėdama, gulėdama ar net vaikščiodama, moteris gali sutraukinėti tarpvietės raumenis. Per dieną užtenka atlikti tokius pratimus tris-keturis kartus ir jau po 2-3 mėnesių pasijus rezultatas. Jaunesnės moterys geriau pasijus per trumpesnį laiką. Tik pirmiausia reikia pajusti raumenis, kuriuos būtina treniruoti,  nes kai kurios moterys mankština pilvo preso ir dubens raumenis, tačiau visai netreniruoja mažojo dubens raumenų.

Pirmasis patarimas: šlapinantis bandoma sulaikyti šlapimo srovę sutraukiant mažojo dubens raumenis. Sulaikyti šlapimo srovę reikėtų 5-10 s., pagal tai, kaip moteriai sekasi. Keletą kartų pamėginus bus nesunku imtis ir pačios mankštos – moteris bus įsidėmėjusi, kuriuos raumenis reikia sutraukinėti. Verta žinoti, kad moteris, gebanti 5-10 s. sulaikyti šlapimo srovę, turi tikrai tvirtus tarpvietės raumenis.

Antrasis patarimas: reikėtų atsigulti ant nugaros, pusiau sulenkti ir šiek tiek praskėsti kojas, pėdas atremti į grindis. Pratimas atliekamas sutraukiant mažojo dubens raumenis 3-5 s., paskui palengva juos atleidžiant. Minimalus pratimų kiekis – 25. Jei nepavyksta iš karto atlikti visų, reikėtų daryti tiek pratimų, kiek galime ir palengva didinti jų skaičių.

Trečiasis patarimas: Norėdamos paįvairinti mankštą, moterys gali atlikti ne tik atskirus pratimus, bet ir pratimų kompleksus. Jų būna  ir naujokėms, ir pažengusioms moterims. Pavyzdžiui, Norvegijos profesorė Kari Bø sukūrė tarpvietės raumenų stiprinimo pratimų kompleksą „Pelvicore Technique“. Nemokamus vaizdo įrašus, kuriuose pratimų atlikimo techniką aiškina pati profesorė, galima rasti internete.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

*

Facebook