Išvenkime vasarinių virškinimo problemų

Vasara – puikus metas aktyviai pramogauti gryname ore, vykti vasaros atostogų arba savaitgalio poilsio. Deja, kaip tik šiuo metu paūmėja virškinimo problemų. Vasarai paprastai ruošiamės iš anksto, stengdamiesi patogiai jaustis bet kuriomis sąlygomis, o mūsų virškinamasis traktas dažnai iškrečia netikėtų pokštų.

Tinkama mityba – vaistas nuo sutrikusio virškinimo

Dauguma virškinimo problemų (vidurių užkietėjimas ir pūtimas) atsiranda dėl netinkamo maitinimosi bei gyvenimo būdo. Paprastai jų galima išvengti, pakeitus kai kuriuos įpročius. Ypač vasarą, nes šiuo metų laiku virškinimo negalavimai paūmėja, todėl reikia laikytis keleto maitinimosi taisyklių.

Viena jų – vandens suvartoti reikia ne mažiau kaip 2–3 litrus per dieną. Į maitinimosi racioną būtinai įtraukite daug ląstelienos turinčių neskaldytų grūdų produktų, vaisių ir daržovių. Kad virškinimo sistema gerai veiktų, vasarą suvalgykite ne mažiau kaip vieną kilogramą vaisių ir daržovių. Atsivalgykime vasarą skanaus ir naudingo sezoninio maisto produkto – uogų.

Jei skundžiamės virškinimu, gali padėti seniai žinoma natūrali liaudiška priemonė – juodosios slyvos, ypač skatinančios žarnyno peristaltiką .

Kad žarnynas normaliai funkcionuotų, ir vaikas, ir mama su tėčiu turi būtinai ryte pusryčiauti. Geriausia tai daryti tuo pačiu metu. Suaugusieji ryte turėtų suvalgyti 30 procentų dienos maisto kiekio. Anksčiau atsikelkite, kad užtektų laiko ir pusryčiams, ir rytiniam tualetui.

Tai paprastos ir seniai žinomos mitybos taisyklės, bet dažnai reikiamu momentu mes jas pamirštame. Negalavimai vasarą ypač nepageidaujami, taigi stenkimės jų išvengti.

Kodėl vasarą dažnai pučia pilvą?

Vasarą organizmas dirba lėtesnėmis apsukomis, nes atitinkamai kūno temperatūrai palaikyti jam reikia daug mažiau energijos negu žiemą. Be to, nereguliarus maitinimasis, klimato juostos pasikeitimas išvykus svetur bei didelis karštis turi įtakos virškinimo sistemos sutrikimams, pasireiškiantiems pilvo pūtimu ir vidurių užkietėjimu.

Pilvo pūtimas susijęs su didelio virškinimo dujų kiekio kaupimusi žarnyne, dažniausiai plonajame. Šis negalavimas dažnai nutinka greitai valgantiems ir kalbantiems valgio metu žmonėms. Tai aktyvaus gyvenimo ir skubėjimo pasekmė.

Šiems nemaloniems  pojūčiams įtakos turi ir maisto produktai: deja, lengvai virškinamų produktų mūsų racione daug mažiau, negu sukeliančių dujų kaupimąsi: svogūnų, gūžinių ir žiedinių kopūstų, česnakų, cikorijų, saldumynų ir gazuotų gėrimų. Populiarus, bet sunkai virškinamas riebus aštrios mėsos vasaros patiekalas – šašlykas, kuriuo dažnai mėgaujamasi iškylaujant.

Todėl būtent vasarą dažnesni ir vidurių užkietėjimai. Klimato pokyčiai, įprastų palankių sąlygų trūkumas kelionės metu, nauja neįprasta virtuvė, nedaug valgoma daržovių ir vaisių. Visa tai ir lemia vidurių užkietėjimą. Tai ne tik keliautojų negalavimas. Vasara dar vilioja mus vėlyvais vakarėliais, kurių metu valgome.

Išeitis paprasta – reikia nepamiršti paprasčiausių tinkamo sveiko maitinimosi principų.

Parengė sveikos gyvensenos specialistė Ieva Grabauskienė

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook