Judėkime sveikatos labui

Visą savaitę iki Pasaulinės judėjimo sveikatos labui dienos (minima gegužės 10 d.) Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras koordinuoja projektą „Pajudėk, pastraksėk, antsvorio tu neturėk” miesto mokyklose ir darželiuose. Į fizinio aktyvumo skatinimo projektą, kuris vyks gegužės 6-10 dienomis panoro įsijungti 13 mokyklų ir 10 ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Įstaigos vykdys pačių sugalvotas fizinio aktyvumo priemones – masines mankštas, šokio akcijas, varžybas. Sportuos ir vaikai, ir tėveliai. Projekto tikslas – priminti apie fizinio aktyvumo naudą sveikatai ir parodyti, kad galima pasirinkti pačių įvairiausių judėjimo formų. Ypač vaikams judėjimas neturi būti našta, jis turi tapti smagia kasdiene pramoga, o kartu judėti – dar smagiau.
„Judėjimo svarba žmogui neįkainojama. Tai sąlygoja ir jo fiziologija. Pasyviame organizme trinka gyvybiniai procesai, vystosi liguistos būklės. Patinginiaukime kokį mėnesį ir netruksime pastebėti, kad raumenys suvyto, veidas prarado „sveiką” spalvą, svaigsta galva, lipant laiptais ima kankinti dusulys, maskatuoja širdis”, – teigia Biuro visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Astos Ivoškienė.

Judėjimas ne tik skatina mūsų gyvybingumą, bet ir suteikia galimybę daugiau patirti, daugiau pažinti. Judesiai mums padeda išreikšti savo emocijas, asmenybės savybes. Judėjimas – būtina gyvo organizmo egzistavimo sąlyga. Judėti reikia, kad būtume sveiki ir darbingi. Žmogus turi suprasti, kad jis tobulėja dirbdamas, kurdamas, aktyviai veikdamas, kad nuo nejudraus gyvenimo būdo blogėja sveikata arba rimtai susergama. Nederėtų pamiršti, kad išvengti ligos yra naudingiau tiek pačiam žmogui, tiek visuomenei.
Vaikui judėjimas – įgimta savybė, troškimas veikti, būti aktyviam, išreikšti save, ką nors daryti. Anot visuomenės sveikatos specialistų, kad ir kaip svarbu ir būtina vaikui impulsyviai judėti, to nepakanka žmogaus gyvenime. Žmogaus fizinė veikla yra tokia sunki ir sudėtinga, kad tam vaikai yra ruošiami pamažu, sistemingai, nuolat mokant kaskart vis sudėtingesnių judesių ir veiksmų.
Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja vaikams kasdien judėti ne mažiau kaip 60 minučių vidutiniu-dideliu intensyvumu ir skirti mažiausiai 30 minučių vidutinio intensyvumo fiziniam krūviui. Judėjimas yra viena iš būtinų sąlygų sveiko vaiko raidai ir stiprina visus fizinio pajėgumo elementus: jėgą, ištvermę, greitumą, lankstumą, vikrumą, judesių koordinaciją, pusiausvyrą”, – sako Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorė Henrieta Garbenienė.
Suaugusiesiems rekomenduojama 5 kartus per savaitę užsiimti ne mažiau kaip 30 minučių vidutinio intensyvumo fiziniu krūviu ir 3 kartus per savaitę skirti bent po 20 minučių didelio intensyvumo treniruotei.

Dabar daug žmonių gyvena nepakankamo fizinio aktyvumo sąlygomis. Daugeliui darbo vietų taip pat nereikia fizinės jėgos ir ištvermės. Sėdimas ar kitoks nejudrus darbas apsunkina kvėpavimo organų darbą ir kraujo apytaką, ypač dubens ir apatinių galūnių srityje. Dėl lėtos kraujo apytakos negaudami pakankamai maisto medžiagų, vidaus organai tinkamai neatlieka savo funkcijų. Dėl to nejudrių profesijų žmonės dažnai serga, ypač kvėpavimo bei širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, tampa mažai darbingi, ieško įvairių organizmą stimuliuojančių ir atsipalaidavimo priemonių, kurios dažniausiai alina organizmą (rūkymas, alkoholiniai gėrimai, nesaikingai vartojama kava ir netgi narkotikai).

Nejudriai gyvenant sulėtėja medžiagų apykaita, organizmas mažai sunaudoja kalorijų. Jei žmogus sočiai valgo, vartoja riebų maistą, dažnai padidėja jo kūno masė. Antsvoris yra žalingas žmogaus sveikatai. Norint džiaugtis gyvenimu, reikia fiziškai lavintis, judėti, rasti jėgų ir valios fiziškai tobulintis. Gamta ne visada atleidžia už fizinį tingumą, pasyvumą ar neveiklumą.

Pagal Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informaciją

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook