Ką daryti, kad vaikas pamėgtų sveiką maistą?

Sveikas maistas vaikuiĮpratinti vaiką valgyti sveiką maistą – iššūkis daugeliui tėvų. Ką daryti, jei užsispyręs vaikas tik kietai sučiaupia lūpas ir kartoja „ne“?

Specialistų nuomone, posakis „lenk medį, kol jaunas“ galioja ir kalbant apie mitybąvaikystėje suformuoti tinkami mitybos įpročiai išlieka ir suaugus.

„Jeigu nuolat vaikui aiškinsime, kodėl svarbu pasirinkti tinkamą maistą, sveika ir subalansuota mityba taps vaiko, o vėliau ir suaugusio žmogaus įpročiu“, – sakė gydytoja dietologė Evelina Cikanavičiūtė.

Pasak jos, didelė tėvelių klaida, kad vaikai, ypač jaunesni, nedalyvauja gaminant maistą. „Žinoma, maisto ruošimas su vaiku reikalauja daugiau laiko, be to, reikia ir kantrybės, bet vaikui tai labai naudinga. Jis pradeda domėtis patiekalais, produktais, receptais. Drauge gaminant ir renkantis produktus, visai šeimai lengviau įprasti prie sveikesnio maisto“, – sako E. Cikanavičiūtė. Beje, mokslininkai įprotį dažniau valgyti namuose gamintą maistą sieja su mažesniu svoriu.

Gydytojos dietologės teigimu, pagrindinė taisyklė, kuria derėtų vadovautis – pasiūlyti vaikams kuo įvairesnio maisto. Vaikas gaus visų reikalingų vitaminų, mineralų ir kitų naudingų medžiagų, be to, vystysis jo skonis.

Ugdyti tinkamus vaikų mitybos įpročius siekiantiems tėvams padės ir kompanijos „Nestlé“ mitybos ekspertų patarimai – tai paprastos, bet efektyvios taisyklės. Daug lengviau išmokysite vaiką rinktis ne traškučius, picas, bulvytes ir saldainius, bet naudingą vaikui maistą.

Pusryčiai – svarbiausias dienos valgis. Nebūtina nuo ankstyvo ryto plušti prie viryklės. Užteks net paprasčiausio banano ir stiklinės pieno. Tyrimai rodo, jog vaiko įprotis valgyti pusryčius dažniausiai neišnyksta visą gyvenimą.

Sveikesni užkandžiai. Vaikas nuolat nori ką nors kramsnoti. Jei namuose padėsime indą su traškučiais ar sausainiais, jo nuolat sieks mažos rankytės. Tačiau šie maisto produktai turi mažai maistingųjų medžiagų ir daug kalorijų. Reikalingų maistinių medžiagų vaikui suteiks vaisiai, pūsti grūdai, nesūdyti riešutai.

Daugiau vandens. Atsigerti valgio metu vaikui duokite vandens, o ne sulčių ar saldžių gėrimų. Sultys turi vertingų maisto medžiagų ir augančiam organizmui suteikia energijos, bet ištroškęs vaikas turėtų gerti vandenį.

Užsiauginkite maisto produktų patys. Jei patys auginsite daržoves ir įvairias žoleles, vaikas lengvai suvoks, iš kur ir kaip atsiranda maistas. Be to, namuose auginamos daržovės vaikams skatina smalsumą jų paragauti. Tyrimai rodo, jog vaikai mieliau valgo morkas, brokolius ar kitas daržoves, jeigu matė, kaip jos auga ar net patys sodino. Jei neturite kiemo ar sodo, tiesiog ant palangės pasodinkite keletą augalų.

Valgykite kartu su vaikais. Po sunkios darbo dienos norisi prisikrauti lėkštę maisto ir išsitiesti priešais televizorių. Tik naudingiau sėstis prie stalo kartu su vaikais: pratinsite juos prie įprasto maisto ir reikės mažiau užkandžių, o bendravimas suteiks vertingų socialinių įgūdžių.

Tegu virtuvėje būna smagu. Vaikams skanesnis maistas, prie kurio ruošos prisidėjo jie patys. Todėl leiskite vaikui virtuvėje atlikti mažas užduotis, parūpinkite prijuostę. Paūgėjusiems vaikams virtuvėje suteikite daugiau savarankiškumo, pavyzdžiui, leiskite kartą per savaitę gaminti vakarienę visai šeimai.

Išmokykite valgyti lėtai. Valgymas neskubant – puikus būdas kontroliuoti svorį. Paaiškinkite vaikui, kad sotumo jausmas ateina maždaug po 20 minučių pavalgius – skatinkite jį valgyti lėčiau ir gerai sukramtyti maistą.

Padės kūrybingumas. Vaikas pasaulį pažįsta žaisdamas. Maisto ruošą taip pat galima paversti žaidimu. Vaikui bus įdomu puošti patiekalą daržovėmis ar uogomis, pjaustyti įvairiomis formomis daržoves.

Išmokite sustoti. Vaikas gimsta gebėdamas valgyti, kol pasisotina, bet tėvams dažnai sunku suprasti, kada mažylis jau sotus. Todėl mokykite jį klausytis savo organizmo. Padės paprasti klausimai – „ar mano pilvukas jau pilnas?“ arba „ar man nebus bloga, jei suvalgysiu daugiau sausainių?“. Tai padės išvystyti gebėjimą pajusti sotumą.

Nepasiduokite. Kompanijos „Nestlé“ mitybos specialistų tyrimai rodo, kad daugumai vaikų naują patiekalą prireikia paragauti 7 ar net 10 kartų, kol jį pamėgsta. Tad nebijokite vaikų supažindinti su naujais skoniais, pasitelkite kantrybę. Pratindami vaiką prie įvairesnio maisto, galite griebtis gudrybių. Pavyzdžiui, pasakykite, kad naujų patiekalų ragavimas reiškia, jog vaikas tampa labiau suaugęs. Eikite apsipirkti kartu su vaikais, leiskite jiems išsirinkti naujų sveikų produktų, o namuose juos patieksite kartu su jau vaikų pamėgtais.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Facebook