Kad vasaros maudynės netaptų nelaime

Kaip prižiūrėti vaiką vandenyjeOficialaus vasaros maudynių sezono pradžia Lietuvoje – birželio 1 d.,  šis periodas baigiasi rugsėjo 15 d. Nepamirškime, kad atostogaudami prie vandens  turime saugotis pavojų ir tinkamai prižiūrėti vaikus. Higienos instituto duomenimis 2010-2013 metais natūraliuose vandens telkiniuose nuskendo 626 žmonės. Dažniausiai nuskęsta vaikai ir 51-55 metų amžiaus žmonės, nelaimės vandenyje dažniau ištinka vyrus ir berniukus.

Maži vaikai  dažniausiai nuskęsta dėl to, kad juos nepakankamai prižiūri tėvai, vyresni skęsta pervertinę savo gebėjimus, pavyzdžiui, šokinėdami į vandenį žemyn galva. Neretai žmonės nuskęsta netyčia įkritę į vandens telkinį.  2010 – 2013 metais taip nuskendo  230 žmonių, iš jų -19 nepilnamečių: devyni 1-5 metų vaikai  penki – 6-10 metų.

Šiaulių miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai primena, kad tokio amžiaus vaikas dažnai vandenyje elgiasi nerūpestingai ir neįvertina pavojaus. Pernelyg pasitikintis savo jėgomis vaikas gali nuplaukti toli, bet pavargsta ir pradeda skęsti. Atsiminkite, kad vaikas iki 5 metų skęsta tyliai, jis nesuvokia kas vyksta, todėl nesišaukia pagalbos.

Saugios vasaros maudynės

Kad vasaros pramogos prie ežero ar jūros suteiktų tik gerų įspūdžių, specialistai primena saugaus elgesio prie vandens ir saugių maudynių taisykles:
– Nuolat prižiūrėkite besimaudančius mažamečius vaikus, nors jie gerai moka plaukti. Stebėdami vaiką vandenyje stovėkite toliau nuo kranto už jį ir vaikas neturi bristi giliau kaip iki juosmens.
Svarbu stebėti net prie kranto besimaudančius vaikus: 90 proc. žmonių nuskęsta ne toliau kaip 10 metrų nuo kranto. Sutelkite į vaiką visą dėmesį: neskaitykite, nekalbėkite telefonu ir neužsiimti jokia kita veikla.
– Besimaudydami nieko nevalgykite (pvz.: saldainių „ledinukų“) ir nekramtykite kramtomosios gumos, nes galite užspringti. Tuomet oras nebepateks į plaučius ir pradėsite skęsti.
Negalima maudytis iš karto po valgio – palaukite bent 60 minučių.
Pavojinga maudytis išgėrusiam alkoholio arba slopinamųjų vaistų: gali pablogėti orientacija, reakcija, be to, galite pervertinti savo gebėjimus.
– Nešokite staiga į vandenį perkaitę saulėje ar po didelio fizinio krūvio: gali ištikti raumenų mėšlungis arba širdies paralyžius.
– Nesimaudykite audros metu ir žaibuojant. Mat vanduo yra laidus elektrai!
– Neplaukiokite ant rąstų, lentų ar kitų daiktų, ant pripučiamo čiužinio, nes galite nuo jo nuslysti ir pradėti skęsti. Ypač greitai nuo tokių vandens pramogų gali nukentėti vaikas.
– Pavojinga šokti žemyn galva į vandenį, jei nežinote tos vietos gylio ir neaiškus dugnas. Atsitrenkę galva į dugną ar vandenyje esantį akmenį bei kitą daiktą, galite nusilaužti kaklo slankstelį ir susižaloti stuburo smegenis. Tada suparalyžuos rankas bei kojas ir galite likti neįgalus arba nuskęsti.
– Ne itin geram plaukikui nedera plaukti į vandens telkinio gilumą – saugiau  plaukti horizontaliai.
– Saugiau ir smagiau maudytis su draugais ar šeimos nariais.

Mokykitės plaukti patys, būtinai mokykite plaukti vaikus ir saugiai elkitės vandenyje!
Nuo ko pradėti norint išmokti plaukti, galite rasti šioje nuorodoje:
http://www.smlpc.lt/media/file/Skyriu_info/Mityba_ir_fizinis_aktyvumas/Literatura/Vaiku_mokymo_plaukti_programa.pdf

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

*

Facebook