Kaip atsigauti po gimdymo?

Mama po gimdymoPo devynių mėnesių laukimo pagaliau išvydote mažylį ir prasidėjo mamos rūpesčių ir džiaugsmų kupinos dienos.  Atrodo, pati gimei dar sykį – kitokiam gyvenimui. Ką tik mama tapusios moters organizmas patiria didelius pokyčius, jauną mamą užplūsta nauji pojūčiai ir išgyvenimai.

Gimdydama moteris išeikvoja daug jėgų, o po gimdymo jaunos mamos organizmas pradeda atsistatyti. Pačios sunkiausios pirmosios 6 – 8 savaitės. Šiuo periodu padidėja krūtys, jose ima gamintis pienas, atsistato lytinės sistemos funkcijos. Žindančioms mamoms kūdikio maitinimo krūtimi periodu mėnesinių nebūna. Dirbtinai maitinančios kūdikį moterys mėnesinėmis suserga 6– 8 savaitę po gimdymo. Cezario pjūvio operaciją patyrusios moters organizmui atsistatyti prireiks daugiau laiko. Reikės griežtai laikytis gydytojo rekomendacijų, vengti didesnio fizinio krūvio.

Pirmąjį mėnesį po gimdymo moteris neturėtų apsikrauti darbais. Jėgos atsistato pamažu, todėl ir didinti darbų krūvį taip pat derėtų neskubant. Taigi pirmosiomis savaitėmis tiesiog mėgaukitės motinyste, visą dėmesį nukreipkite į kūdikį. Tai padės greičiau atsigauti ir pagerins jaunos mamytės savijautą.

Ką turėtų valgyti naujagimio mama?

Jaunai mamai derėtų rinktis pakankamai vitaminų ir mineralų turinčius maisto produktus. Jie padės atgauti jėgas ir pasisemti energijos, kurios prireiks tikrai daug. Naudingos įvairios arbatos. Tik žindančiai mamai netinka šalavijai, mėtos ir petražolės, nes sumažės pieno. Jei po gimdymo kamuoja vidurių užkietėjimas, suvalgykite džiovintų abrikosų, slyvų, razinų arba datulių. Dėl kūdikio ir savo sveikatos stenkitės valgyti sveiką maistą.Valgykite vertingą ir mažai kalorijų turintį maistą.

Subalansuota racionali mityba būtina figūrai bei svoriui atstatyti. Jeigu norite atsikratyti nėštumo periodu užaugintų kilogramų, mažiau gaminkite miltinių patiekalų, konditerijos skanėstų, rinkitės neriebią mėsą ir daugiau valgykite daržovių bei vaisių, taip pat – rūgštaus pieno produktų. Geriausia valgyti penkis kartus per dieną nedidelėmis porcijomis. Tinkama mityba ir sportas atstatys ir medžiagų apykaitą, nuo kurios priklauso jaunos mamos sveikata.

Kūnas po gimdymo

Ankstesnes kūno formas susigrąžinti padės mankšta. Žinoma, pirmą – antrą mėnesį intensyvių fizinių pratimų daryti nederėtų. Jeigu gimdėte natūraliai ir nepatyrėte problemų, lengvai mankštintis galima pradėti jau po pirmos savaitės. Vėliau mama galės mankštintis 20 – 30 minučių per dieną. Padailinsite kūną, pasisemsite energijos ir sveikatos plaukdama, šokdama, naudingas ir greitas ėjimas.

Nepamirškite ir kosmetinių kūno procedūrų. Pasimasažuokite naudodamos anticeliulitinius ir drėkinamuosius kremus. Stangrumo ir švelnumo odai suteiks šveitimas.

Ne mažiau svarbus sveikatai geras miegas, taigi pasinaudokite kiekviena proga, kai galite pamiegoti. Kai kūdikis užmiega, prigulkite ir jūs. Nesvarbu, kad kriauklėje nešvarių indų kaugė arba netvarkingas kambarys – susitvarkysite vėliau. Juk pakankamai išsimiegoti naktį artimiausius kelis mėnesius nesenai pagimdžiusiai mamai tikrai nepavyks.

Ypatingas dėmesys – krūtims

Kad po gimdymo pasikeis krūtų forma, žinoma, jau susitaikėte būdama nėščia. Jau tuomet, ko gero, darėte krūtų raumenis stiprinančius pratimus, nusipirkote tinkamą liemenėlę, kontroliavote laikyseną. Visa tai svarbu ir po gimdymo. Dar prisideda kontrastinis dušas, masažas ir krūtinės odos priežiūra specialiais kremais. Kontrastinis dušas pagerina kraujotaką, pravers ir krūtų vandens masažas. Tik pasirinkite tinkamą vandens temperatūrą, kad Jums būtų malonu. Žindančiai mamai svarbu gerai prižiūrėti krūtis, kad neatsirastų spenelių įtrūkiai, jautrius spenelius pravartu ir profilaktiškai tepti specialiu tepalu.

Pasirūpinkite savimi

Po gimdymo drauge su fiziniu nuovargiu apninka ir kitos problemos: mieguistumas, prasta nuotaika, atsakomybės baimė, nepagrįstas nerimas. Tai pogimdyminės depresijos požymiai, bet gali būti tik paprasčiausi sunkumai po gimdymo. Jums būtinas artimųjų palaikymas, anksčiau šį periodą išgyvenusių draugių patarimai. Tokią moters būklę dažnai sukelia paprasčiausias nuovargis. Todėl artimieji galėtų padėti daugiau, o mama ilgiau pailsėtų ir skirtų daugiau laiko sau.

Nuo pat pirmųjų dienų namuose plušate kiekvieną minutę: mažylio priežiūra, valgio gaminimas, kambarių tvarkymas atima visą dienos laiką, o kartais jo net pritrūksta. Raskite išeitį – juk vyras pats gali pagaminti mėgstamą patiekalą, močiutė pavežioti mažylį lauke, ir nieko bloga neatsitiks, jeigu kitus darbus atliksite kiek vėliau, pavyzdžiui po valandos.  Ištisą valandą skirsite sau: pasilepinsite vonioje, apsilankysite grožio salone arba pamiegosite. Gimus kūdikiui ne tik tampi mama, bet vis dar esi moteris, kuria reikia rūpintis, kuri nori būti graži, o nuvargus tai neįmanoma. Todėl suplanuokite dieną taip, kad liktų laiko sau. Pailsėjusi ir geros nuotaikos neprisileisite jokios depresijos. Užtat pelnysite vyro dėmesį ir nuoširdžiai džiugins kūdikis – linksmas jo čiauškėjimas bei šypsena.

Parengė Dalia Petrutytė

 

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

*

Facebook