Kaip per Velykas nepersivalgyti kiaušinių?

Kad vaikas nepersivalgytų velykinių kiaušiniųŠv. Velykų stalo puošmena – kiaušiniai. Kiaušinis – vertingas maisto produktas. Jame gausu baltymų, todėl jis suteikia ilgalaikį sotumo jausmą, virtas kiaušinis nekaloringas, jei nevalgome su majonezu.

Kiaušiniuose gausu nepakeičiamųjų amino rūgščių, vertingų mineralinių medžiagų ir vitaminų, kurie stiprina imunitetą, gerina smegenų ir širdies veiklą. Kiaušiniuose yra B grupės vitaminų ( B1, B2, B6, B12), folinės rūgšties, cholino, biotino,  riebaluose tirpių vitaminų – vit. A, D, E, K,  seleno, magnio,  cinko, kalcio, mangano, kalio ir kitų mikroelementų. Tai mononesočiųjų ir polinesočiųjų (omega-3) riebiųjų rūgščių šaltinis.

Ar cholesterolis kiaušinyje blogai?
Pasak Centro poliklinikos gydytojos dietologės Eugenijos  Česaitytės, mitas, kad kiaušiniai pavojingi sveikatai dėl juose esančio cholesterolio, paneigtas. Nors kiaušinyje jo nemažai (apie 186 mg), tačiau cholesterolio kiekį kraujyje lemia ne konkretus maisto produktas, turintis daug cholesterolio, o sočiųjų riebalų perteklius mūsų mityboje. Be to, naujausi tyrimai rodo, kad cholesterolio kiekis kraujyje  priklauso dar ir nuo genetikos, streso ir fizinio aktyvumo.

Tam tikras cholesterolio kiekis organizmui būtinas, nes iš jo sintezuojasi vitaminas D, lytiniai hormonai. Jis taip pat svarbus augimui, todėl reikalingas vaikams.

Kiek suvalgyti?

Suvalgius per daug kiaušinių, gali sutrikti virškinimas, kaip ir persivalgius kito maisto. Lengviausiai skrandis virškina gerai išvirtą kiaušinį.”, – tvirtina Centro poliklinikos gydytoja dietologė E.  Česaitytė.
Sergantiems cukriniu diabetu, turintiems labai aukštą cholesterolio kiekį kraujyje nederėtų valgyti daugiau kaip 2 kiaušinių per savaitę, kitiems, galima po vieną kiaušinį suvalgyti kasdien.

Kaip nepersivalgyti per šventes?
Pagrindinė taisyklė norint nepersivalgyti per šventes ir jaustis gerai yra SAIKAS. Šią taisyklę žino daugelis, tačiau ne visada jos laikosi.

– Laikykitės valgymo režimo ir per šventes. Nesėskite prie stalo labai alkani. Pasistenkite, kad pertraukos tarp valgymų netruktų ilgiau kaip 5 valandas. Alkanas žmogus dažniausiai valgo labai greitai ir suvalgo daug.

– Valgykite lėtai, ilgai kramtykite maistą – vieną kąsnį 20-30 kartų, tuomet geriau suvirškinamas maistas. Sotumas pajuntamas tik po 20 minučių nuo valgymo pradžios.

– Skirtingus patiekalus geriausia valgyti su 20 minučių pertraukomis.

– Valgykite iš mažesnių lėkščių.

– Ruošdami maistą riebalų naudokite kuo mažiau. Vietoj riebios raudonos mėsos, rinkitės paukštieną (pvz., kalakutieną), žuvies patiekalus. Riebus maistas lėtina virškinimą, maistas ilgiau užsistovi skrandyje.

– Valgykite kuo daugiau  daržovių, nes daug skaidulų turintis maistas ilgiau suteikia sotumo jausmą.

Vietoj druskos patiekalus pagardinkite prieskoniais: kalendromis, imbierais, krapais, kmynais, cinamonais, pipirmėtėmis.

– Salotoms, padažams naudokite prieskonines žoleles, citrinos sultis ir aliejų, o riebią grietinę ar majonezą keiskite į jogurtinę grietinę.

– Nepamirškite šviežių vaisių ant šventinio stalo.

– Šokolado ir saldumynų derėtų valgyti mažiau.

– Jei skrandis sunkiai virškina – padės žolelių arbatos (kmynų, pankolių, raudonėlių, ramunėlių ir kt.).

– Gerkite vandenį arba pasigaminkite natūralių sulčių gėrimų. Kiek įmanoma mažiau vartokite alkoholio ir saldžių gazuotų gėrimų, nes jie turi daug kalorijų.

– Valgydami geriau nežiūrėkite televizoriaus. Neužsisėdėkite prie šventinio stalo. Išeikite pasivaikščioti į lauką arba pažaiskite stalo žaidimą. Daugiau bendraukite su kitais žmonėmis.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook