Kaip švęsti, kad po Velykų nekamuotų virškinimo sutrikimai?

Kad vaikas nepersivalgytų per VelykasSusėdę prie gausiai įvairiais patiekalais nukrauto šventinio stalo prarandame saiko jausmą. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba primena, kad sveikos mitybos principų reikėtų laikytis ne tik kasdien, bet ir per šventes. Taip pat nedera pamiršti, kad patiekalai greitai genda.

Neapkraukite skrandžio
Vienu metu suvalgyti skirtingi produktai skrandyje išbūna iki 8 valandų, o žarnyne – net iki 30 valandų. Per tiek laiko jie pradeda rūgti ir gesti, todėl organizme gaminasi toksinės rūgštys, dėl kurių kamuoja  dujų kaupimasis, rėmens graužimas, sutrikęs virškinimas. Persivalgę paprastai netenkame  energijos, nes ji išeikvojama maistui apdoroti bei virškinti.
Taigi, kokius patiekalus ruošti svečiams ir kaip nepersivalgyti svečiuose , kad po švenčių nesušlubuotų sveikata?
– Valgykite kuo daugiau daržovių. Šviežios, šaldytos, raugintos ar konservuotos daržovės ne tik puikiai pagardins mėsos patiekalus, bet ir suteiks organizmui vitaminų bei mineralų. Jose esančios skaidulinės medžiagos, pagerins virškinimą. Tad pamirškite mišraines su majonezu, rinkitės šviežias salotas su žalumynais, o įprastus mėsos užkandžius, pakeiskite daržovių užtepėlėmis.
– Daugiau nei pusę paros energijos turime gauti iš grūdinių produktų: duonos, makaronų, ryžių. Naudingesni neskaldytų  grūdų produktai, pagaminti iš rupaus malimo miltų. Mat grūdo luobelėje yra skaidulinių medžiagų, vitaminų ir mineralų, o gemale – riebalų rūgščių.
– Vietoj mėsos valgykite žuvį. Užuot gaminę keptą riebios mėsos patiekalą-  troškinkite žuvį.  Toks karštas patiekalas vertingas baltymų, polinesočiųjų riebalų rūgščių ir vitamino D šaltinis.
– Troškinkite. Kepant riebalai įsigeria į patiekalą, todėl skrandžiui sunku suvirškinti net liesą maistą. Garuose troškiname be riebalų, be to, išlieka daugiau vitaminų ir kitų naudingųjų medžiagų.
– Nepiktnaudžiaukite saldžiais, gazuotais gėrimais. Jie labai kaloringi. Dar blogiau, jeigu jais užsigersime valgydami. Maistas susimaišys su gėrimu ir sutriks virškinimas bei skaudės skrandį.
– Gerkite vandenį. Negazuotas mineralinis vanduo ir žalioji arbata padeda virškinti. Ypač sveika vandens stiklinę išgerti prieš valgį – apgausite skrandį, jį pripildydami ir norėsis mažiau valgyti.
– Patiekalus ne šlamškite, o  ragaukite po kelis šaukštelius. Taip nepersivalgysite ir greičiau pasisotinsite. Kiekvieną kąsnį gerai sukramtykite – ilgiau mėgaudamiesi maistu suvalgysite mažiau.

Margučius ir kitus šventinius patiekalus reikėtų suvalgyti per 2-3 paras.
Padėtas kiaušinis skaniausias pasidaro po 5 parų, kiaušinius vartoti galima gana ilgai – 28 dienas. Geriausia žalius kiaušinius laikyti nuo +5 C iki +18 C, saugoti nuo temperatūros svyravimų, o plauti tik prieš vartojimą.
VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė Vida Jarošienė pataria virtus kiaušinius kambario temperatūroje laikyti ne ilgiau kaip 2 paras, o šaldytuve – iki 3 parų.
Konditerijos gaminių pirkite tiek, kiek suvalgysite per 2-3 dienas. Pyragai ir sausainiai laikomi sausoje, vėsioje vietoje. Tortus su kremu, kitus greitai gendančius saldumynus geriau sudėti šaldytuvą.
– Virtą, keptą ar troškintą patiekalą negalima laikyti kambario temperatūroje ilgiau kaip 2 valandas. Kad per šventes neužkluptų virškinimo negalavimai, neprisipirkime ir nepriruoškime daugybės maisto, kurio nepajėgsime suvalgyti per kelias dienas“, – apibendrina V.Jarošienė.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

*

Facebook