Ko reikia, kad nėščia moteris jaustųsi geriau?

Nėštumas - dažniausios problemosNuo tos akimirkos, kai sužinai apie būsimą mažylį, tavo mintys nepaliaujamai sukasi apie jį. Su nerimu stebi jo augimą, skaitai, kaip jis keičiasi kiekvieną dieną, valgai ne tai, ką mėgsti, o kas mažajam suteiks reikalingų medžiagų įvairovę, atlieki visus įmanomus tyrimus, perskaitai apie kiekvieno autoriaus požiūrį į auklėjimą. Ir taip kruopščiai besirūpindama būsimu mažyliu, dažniausiai pamiršti apie save – o juk jam reikia sveikos ir laimingos mamos.

Nepaisant populiaraus posakio, jog nėštumas – ne liga, tai yra nemenkas iššūkis ir stresas moters organizmui. Viena moteris nėštumo metu pražysta gražiausiomis spalvomis, kitai šis periodas gali tapti baisiausiu gyvenimo etapu, kurio nuolatiniai palydovai skausmas, tinimai, nuovargis ir pykinimas.  Kiekvienos moters fiziologija skirtinga ir pažadėti, kad, pavyzdžiui, išgėrusi tabletę, visų šių nemalonių pokyčių atsikratysi – tiesiog naivu. Tačiau laiku pasirūpinusi profilaktikos priemonėmis gali išvengti ne vienos problemos.

Sveikas stuburas mamai dar pravers

Vienas dažniausių būsimų mamų negalavimų– nugaros skausmas, kuris, gimus mažyliui, tik dar labiau paūmėja, nes retas kuris 9 mėnesius įsčiose plūduriavęs mažylis gimęs sutinka pasitraukti nuo mamos rankų. Norint nepakenkti savo stuburui, gydytojai rekomenduoja vaiką laikyti tvirtai apglėbus abejomis rankomis, tiesiai priešais save. Idėja šauni, bet prarasti ir tą vieną laisvą ranką, kuria dar galima sriubą pamaišyti, susitvarkyti ir gal vieną kitą ataskaitą parašyti, norinčiųjų mažai.  Todėl nuo nėštumo vidurio vis didesnį krūvį patiriantys nugaros raumenys po gimdymo ne tik negauna užtarnauto poilsio, tačiau yra apkraunami dar labiau.

Štai kodėl taip svarbu nuo pat pradžių lavinti šiuos raumenis lengvu, nėščiosioms tinkamu sportu – plaukimu, nėščiųjų joga. Nepatogią medinę kėdę, ar itin patogų, bet sveikatai ne itin naudingą krėslą iškeisk į balansinį kamuolį. Šis kamuolys ne tik bus naudingas tavo stuburui, bet ir smagi mankštos priemonė jau gimusiam mažyliui, ar žaidimų kamuolys vyresnėliui. Nuo šiol nesiskirk su geriausiu draugu – nėščiosios diržu, kuris prilaikys pilvuką ir palengvins nugarai tenkančią naštą. Panašus įtvaras, gelbstintis nugarą nuo skausmo, bus reikalingas ir po gimdymo.

Tavo priešas – didžiulė rankinė, kuri lėtai, tačiau užtikrintai lenkia stuburą, todėl verčiau pakeisk ją į madingą kuprinytę.

Kojos kaip kaladės

Negali tinkamai įvertinti šio posakio, kol dar nesulaukei paskutinių nėštumo mėnesių. Kojų tinimas, lemiantis ypatingą jų nuovargį ir meškutės eiseną – įprastinis nėščiosios skiriamasis ženklas. Net jei pilvukas dar slepiasi, tą įkypą krypavimą pažinsi iš tolo. Deja, kuo toliau, tuo smagiau – išoriniai požymiai, tokie kaip patinusios kojos ar kreiva eisena, tėra tik estetiniai trūkumai. Padidėjęs svoris, sutrikusi kraujotaka gali lemti kojų venų ligą – varikozę, kurios lengviausias požymis – ant dailių tavo kojų išryškėjęs venų žemėlapis. Negydoma ši liga gali progresuoti ir toliau – iki dar rimtesnių susirgimų.

Kaip sau padėti? Pradėk nuo lengviausio: bent du kartus per savaitę palepink kojas vėsaus vandens srove, masažuodama jas nuo kulnų link kelių. Žiūrėdama televizorių ar skaitydama knygą pakelk kojas kiek aukščiau, aukštakulniams tark griežtą – ne, o paprastas kojines pakeisk į profilaktines kompresines. Besirinkdama šias kojines, pasitark su specialistu dėl papildomos poros – medicininių kompresinių kojinių.

Laiminga mama – laimingas vaikas

Nėštumas gali pareikalauti daug jėgų ir ištvermės. Nusiteik tam, pasiruošk įvairiausiems netikėtumams. Nevaldomos emocijos, nepaaiškinamas įniršis ar liūdesys tave gali apimti pačiomis netikėčiausiomis akimirkomis. Sulauksi gausybės neprašytų patarimų ir kritikos – nuo pasirinkto kūdikio vardo iki mažylio kambario sienos spalvos. To neišvengsi. Todėl visada šalia turėk mėgstamos vonios druskos, skaniausios arbatos, smagiausios muzikos ir neleisk sau pamiršti – dabar svarbiausia tik Tu ir Tavo vaikas.

Indrė Aidulytė

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą


*

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Facebook