Kokiu oru kvėpuojame namuose?

Kokiu oru kvėpuojame namuose?
Kasdien įkvepiame oro, kuriame knibžda daugybė virusų, bakterijų ir kitų kenksmingų priemaišų. Tokių teršalų daug daugiau namuose ar kitose patalpose negu lauke. Kenksmingos medžiagos čia patenka ne tik iš lauko, jas išskiria baldai, tapetai, grindų dangos, buityje naudojamos cheminės medžiagos. Patalpose, ypač šaltuoju metų periodu, praleidžiame daugiausia laiko, o prisikvėpavę užteršto oro galime susirgti astma, rinitu ar bronchitu – net... Skaityti visą

Ką valgyti mamai žindyvei?

Ką valgyti mamai žindyvei?
Kū­di­kį krū­ti­mi mai­ti­nan­ti mama – ir­gi žmo­gus, ku­riam ne tik no­ri­si, bet ir rei­kia vi­ta­mi­nų ir ska­nu­my­nų. Aiš­ku, svei­kos mi­ty­bos ir pro­duk­tų su­de­ri­na­mu­mo prin­ci­pai ga­lio­ja vi­siems. Viską, ko širdis geidžia Anks­čiau la­bai ak­cen­tuotos mai­ti­nan­čios mamos mi­ty­bos tai­syk­lės, įvai­rūs die­tos su­var­žy­mai. Ypač ab­sur­diš­kas prie­ta­ras, drau­džian­tis žin­dan­čiai mo­ti­nai val­gy­ti švie­žius vai­sius ir dar­žo­ves. Jo­kio moks­li­nio pa­grin­do ne­tu­ri bai­mė, kad mo­ti­nai pil­vo pū­ti­mą... Skaityti visą

Kaip išsirinkti mėsą turguje?

Kaip išsirinkti mėsą turguje?
Ieškodami kokybiškesnės ir įvairesnės mėsos dažnas užsukame į turgų. Turguje randame įvairios mėsos –atvežtos iš Lenkijos, iš Lietuvos paukštynų, nedidelių ekologinių ūkių. Čia sulaukiame ir patarimų, kaip tinkamai laikyti mėsą namuose, kokios rūšies mėsa tinka vienam ar kitam patiekalui gaminti. O ar žinote, į ką atkreipti dėmesį, kad namo parsineštumėte šviežios ir kokybiškos mėsos? Ką pataria patys prekiautojai. Mamos dažnai... Skaityti visą

Nuo gimdos kaklelio vėžio mergaitę galima apsaugoti

Nuo gimdos kaklelio vėžio mergaitę galima apsaugoti
Artimiausiu metu šalies gydymo įstaigas pasieks papildomos vakcinos nuo žmogaus papilomos viruso (ŽPV), sukeliančio gimdos kaklelio vėžį -informuoja Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK). „Praėjusių metų rugsėjo mėnesį skiepai nuo ŽPV buvo įtraukti į vaikų profilaktinių skiepų kalendorių. Tuomet ligonių kasos nupirko 5000 vakcinų, kurios buvo paskirstytos šalies gydymo įstaigoms. Nors turimais duomenimis panaudotos dar ne visos vakcinos,... Skaityti visą

4 pusryčių receptai – su vitaminų užtaisu

4 pusryčių receptai – su vitaminų užtaisu
Pusryčiai svarbūs mūsų savijautai visą dieną, todėl iš ryto reikia valgyti maistingus, sočius patiekalus, kurie suteikia daug energijos. Deja, rytinis patiekalas, kuriame netrūksta vitaminų, dažnai tampa iššūkiu, nes įprasta manyti, kad sveika mityba – sunkus uždavinys. Pusryčius daugelis dėl laiko stokos praleidžiame  arba renkamės nelabai sveikus produktus, suteikiančius mažai naudos. Jeigu ilgai negauname visų būtinų elementų, ima slinkti plaukai, skilinėja... Skaityti visą

Vitaminai – kokių ir kiek reikia?

Vitaminai – kokių ir kiek reikia?
Vitaminai svarbūs visais metų periodais, o šaltuoju – ypatingai, nes senokai nuskintose daržovėse ir vaisiuose jų gerokai mažiau. Be to, padažnėjusių ligų periodu reikia būtinai apsirūpinti tais vitaminais, kurie padeda imunitetui. Šiuolaikinėmis sąlygomis vitaminų poreikis išaugęs, nes ekologinė situacija prastoka, o organizmą silpnina psichologinė įtampa ir stresai, kuriuos, deja, patiria ne tik suaugusieji, bet ir vaikai. Pirmieji vitaminai Pavadinimas „vitaminai“... Skaityti visą

Bulvių košė – kaip atskiras patiekalas

Bulvių košė – kaip atskiras patiekalas
Bliuzas Nr. 4 Bulvių košė Kažkada seniai, gūdžiais 2004 metais, kai gyvenau JAV Teksaso valstijoje ir dar beveik nieko nemokėjau gaminti, prisireikė man išsivirti bulvių. Na, tą juk visi moka, net ir aš, tiesa? Deja, man nepažįstamos ‘Russet’ veislės bulvės verdamos pasielgė labai nedraugiškai ir subyrėjo į gabaliukus. Nusunkiau, pasikrapščiau galvą ir nusprendžiau sugrūsti bulvių košę. Juk daug kartų mačiau,... Skaityti visą

Kaip neapsigauti perkant keptuvę?

Kaip neapsigauti perkant keptuvę?
Keptuvės Kaip atrodo keptuvė, visi daugiau ar mažiau įsivaizduoja, tačiau kai ateina laikas prekybos centre išsirinkti vieną iš tuzinų skirtingų keptuvių ir dar nelabai žinant, kuo jos skiriasi viena nuo kitos, gali kilti problema. Tik iš pradžių atrodo, kad jos visos vienodos, bet taip nėra – vienose patogiau gaminti troškinius, kitose – greitai apkepinti smulkiai pjaustytas daržoves, trečiose – kepti... Skaityti visą

Ruošiamės šaltojo sezono išbandymams

Ruošiamės šaltojo sezono išbandymams
Rudenį vaikas pasitinka sustiprėjęs per vasaros atostogas. Saulė, maudynės ir daržovės, vaisiai bei uogos iš nuosavo ar močiutės daržo – pagrindiniai energijos, jėgų ir geros nuotaikos užtaisai. Tik gaila, kad jų galios greitai išsenka ir ima prastėti nuotaika, dingsta entuziazmas ir darbeliams, ir žaidimams, o darželyje ar mokykloje vaikas nuolat susigriebia virusines infekcijas. Tai reiškia, kad organizmas nusilpo ir reikia... Skaityti visą

Miegas – nekainuojanti grožio priemonė

Miegas – nekainuojanti grožio priemonė
Kiekviena tikimės nubusti ryte žvali, kupina jėgų ir energijos naujos dienos darbams. Taip ir turėtų būti – juk miegodamos ilsimės ir kaupiame jėgas. Deja, ryte džiaugiamės ne visada – dažnai iš lovos išlipame lyg sudaužytos ir pavargusios. O prastas miegas atsispindi veide – oda atrodo pavargusi ir blanki, paakiai papilkėję, veidas lyg ištinęs, o žvilgsnis – apgailėtinas. Ne veltui sakoma,... Skaityti visą

Nomedos Marčėnaitės varškėčiai ir šokoladinis desertas

Nomedos Marčėnaitės varškėčiai ir šokoladinis desertas
Menininkės Nomedos Marčėnaitės  svajonių pusryčių vieta – kaimo terasa su vaizdu į sodą. Tiesa, ji priduria, kad ši svajonė jau išsipildė, o ir šiaip ji nelinkusi svajoti, mat viskas, kas vyksta Nomedos gyvenime – tarsi nuolat besipildančios svajonės. Charizmatiškoji dailinkinkė-keramikė iš minios išsiskiria ne tik savo ekstravagantiška išvaizda ir iš akių niekada nedingstančia šypsena, tačiau dažnai ir savo požiūriu į paprastus... Skaityti visą

Šeštadienio receptai kulinarinės laidos studijoje

Šeštadienio receptai kulinarinės laidos studijoje
Televizijos žiūrovams puikiai pažįstama „TV Pagalbos“ gelbėtoja, dainininkė, įvairių projektų vedėja Gerda Stiklickienė, paklausta apie savo įprastą dienos pradžią, kalba su šypsena. Rytais pirma ją aplankanti mintis yra ne apie tai, kaip būtų gerai dar truputį pamiegoti, o apie… orą. „Kai žinau, koks oras už lango, man viskas pasidaro žymiai aiškiau – ir kaip rengtis, ir kaip išsaugoti pozityvų nusiteikimą.... Skaityti visą

Psichologė apie meno terapiją ir spalvas

Psichologė apie meno terapiją ir spalvas
Psichologai ir vaikams, ir suaugusiesiems vis dažniau taiko dailės terapiją. Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Sveikatos psichologijos magistrantūros studijų absolventės Agnės Tarbejevaitės teigimu, piešimu padedama  suvokti bei išreikšti savo emocijas, paskatinama kalbėti apie skaudžias gyvenimo patirtis, gilintis į save bei kitus. Negalią turintiems vaikams piešimas skatina saviraišką ir bendravimą, lavina smulkiąją motoriką. Svarbiausias meno terapijos įrankis – spalvos. Psichologė pasakoja, kokią įtaką... Skaityti visą

Į sanatoriją – vasaros atostogų

Į sanatoriją – vasaros atostogų
Laukdami atostogų įsivaizduojame jūrą ir šiltą paplūdimio vėją, mišką ir ežero vėsą, sodybą toli nuo miesto dulkių. Tai metas, kai per tą greitai pralekiantį mėnesį turime pailsėti, pasisemti jėgų ir energijos visiems laukiantiems naujų darbų mėnesiams. Tėvams labiausiai rūpi per atostogas sustiprinti vaiką, kad kuo mažiau rudenį ir žiemą tektų gydytis namuose. Tik ne visada užtenka jūrinės šalies oro ar... Skaityti visą

Natūralūs mineralai – apsauga nuo ligų

Natūralūs mineralai – apsauga nuo ligų
Valgote įvairų maistą, sąžiningai vadovaudamiesi visomis sveikos mitybos taisyklėmis, bet vitaminų ir mineralų per mažai? Neramu, nes gerai žinote, kad šių mikroelementų stoka gali sukelti įvairiausias ligas. Antra vertus, per daug jų taip pat negerai – vieno mineralo ar vitamino perteklius gali suardyti visą draugiją, nes naudos jie teikia tik veikdami kartu. Svarbūs visi mikroelementai, o mineralai dar reguliuoja vitaminų... Skaityti visą
1 2 3 16
Facebook