Kalėdų tradicijas kuriame pačios

Šeima, susėdusi prie Kūčių stalo laikosi savų iš kartos į kartą perduodamų tradicijų: vieni laužo kalėdaitį ir dalijasi juo su artimaisiais, kiti – iš kalėdaičio paveikslėlio bando nuspėti būsimus metus. Treti – po staltiese padeda šiaudų pluoštelį ar pabarsto saują grūdų. O kokia šventė be Kalėdų Senelio – tik vienus jis skubėdamas aplenkia, bet slapta … Skaityti toliau

Kokį vandenį geria vaikas?

Vanduo yra vienas pagrindinių geros sveikatos šaltinių. Grynas vanduo – ne sultys ar saldūs gėrimai su dirbtiniais saldikliais, dažikliais ir konservantais, kurių nereikia nei suaugusiajam, nei vaikui. Vaiko vandens poreikis, kaip ir maisto, skiriasi nuo suaugusiųjų. Kada pradėti vandenuku girdyti žindomą kūdikį, kokį vandenį vaikui duoti – iš čiaupo, virintą ar pirktinį? Kaip atsirinkti vandenį … Skaityti toliau

Vitaminai – vaiko galia prieš virusus

Šaltuoju metų periodu, kai aplinkui siaučia infekcijos, vaiko organizmui reikia ypatingos apsaugos. Bene daugiausiai imunitetas priklauso nuo mitybos ir vitaminų bei kitų vaikui augti būtinų medžiagų. Jeigu vitaminų ir mineralų vaikas gauna per mažai, sutrinka sveikata. Apie tai byloja pakitusi išvaizda, elgesys ir greitai prikimbančios infekcinės ligos.  Su vitaminais draugaujame ištisus metus Tradiciškai vitaminais susirūpiname … Skaityti toliau

Iš naujo atrastos manų kruopos

Dietologai pataria valgyti košes, geriausia – ryte, nes jose esantys lėtai įsisavinami angliavandeniai ilgai palaiko reikiamą gliukozės kiekį kraujyje ir išsaugo energiją. Viena iš populiariausių rytinių košių – manų košė. Manų kruopose gausu vitaminų, mineralų. Turbūt retas žino, iš kur atsirado manų kruopos, kas pirmieji pradėjo jas naudoti? Manų kruopų istorija nuo Bizantijos laikų Sumalus … Skaityti toliau

Ar skatinsime darželinuką valgyti naudingą maistą?

Įsivaizduokite, kad nuo šiandien pradedate maitintis visiškai kitaip: tris kartus per dieną valgote šviežią ką tik pagamintą šiltą maistą, porcijos nedidelės, tačiau kupinos baltymų, riebalų ir angliavandenių. Be to, jūs valgote neskubėdami, šnekučiuodamiesi prie stalo kartu su visa šeima, o jūsų pietūs arba vakarienė užtrunka mažiausiai 2 valandas. Šiandien daugumai tokia maisto kultūra primena ištrauką … Skaityti toliau

Vasaros skonis su makaronais

Makaronai išgelbės bet kurią šeimininkę, prireikus greitai paruošti pusryčius, pietus ar vakarienę. Iš jų galima pagaminti atskirą patiekalą, išsikepti gardžią apkepėlę, jie puikus sriubų ingredientas, antrojo patiekalo garnyras. Dar viena paranki makaronų savybė – gana ilgas galiojimo terminas. (Tik nereikia jų laikyti drėgnoje patalpoje). Makaronai puikiai dera su daržovėmis, taigi vasarą iš jų galite pasigaminti … Skaityti toliau

Kaip per Velykas nepersivalgyti kiaušinių?

Šv. Velykų stalo puošmena – kiaušiniai. Kiaušinis – vertingas maisto produktas. Jame gausu baltymų, todėl jis suteikia ilgalaikį sotumo jausmą, virtas kiaušinis nekaloringas, jei nevalgome su majonezu. Kiaušiniuose gausu nepakeičiamųjų amino rūgščių, vertingų mineralinių medžiagų ir vitaminų, kurie stiprina imunitetą, gerina smegenų ir širdies veiklą. Kiaušiniuose yra B grupės vitaminų ( B1, B2, B6, B12), … Skaityti toliau

Ar sveika gerti pieną?

Pieną daugelis geria kasdien. Vieniems – tiesiog skanu, antri dėl to, kad gautų maistingųjų medžiagų, tretiems – tai ritualas. Tačiau vis dažniau pasigirsta svarstymų esą pienas ir jo produktai nėra sveiki. Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto direktorius prof. dr. Rimantas Stukas tikina, kad pienas yra vienareikšmiai svarbus maisto produktas  kasdieniame mūsų maisto racione. … Skaityti toliau

Sveiki miltiniai patiekalai, nuo kurių nenutuksime

Visos puikiai žinome, kad grūdiniai produktai – sveikos mitybos pagrindas.  Bet dažnai atsisakome šių maisto produktų patiekalų, norėdamos nepakenkti figūrai. Tik pamirštame, kad minkštutė bandelė ir rupaus malimo miltų duona skiriasi ne tik poveikiu figūrai, bet ir maistingosiomis medžiagomis. Iš kokių miltų kepate mėgstamus vaiko blynus ar lepinate šeimą gardžiais naminiais sausainukais? Jeigu perkate aukščiausios … Skaityti toliau

Prieskonių reikia ir maistui, ir organizmui

Kiekvienoje virtuvėje, maisto ruošimo erdvėje yra išskirtas mažesnis ar didesnis kampelis, kuriame sudėti įvairių rūšių prieskoniai ar jų mišiniai. Tačiau kokybiški prieskoniai ne tik išryškina maisto skonį, suteikia ypatingą aromatą, bet gali būti ir prevencinė priemonė prieš ligas, infekcijas ir kitus negalavimus. Prieskonių naudą žmogaus organizmui jau daug metų tyrinėja įvairūs mokslininkai. Viena iš šios … Skaityti toliau

Ką daryti, kad vaikas pamėgtų sveiką maistą?

Įpratinti vaiką valgyti sveiką maistą – iššūkis daugeliui tėvų. Ką daryti, jei užsispyręs vaikas tik kietai sučiaupia lūpas ir kartoja „ne“? Specialistų nuomone, posakis „lenk medį, kol jaunas“ galioja ir kalbant apie mitybą – vaikystėje suformuoti tinkami mitybos įpročiai išlieka ir suaugus. „Jeigu nuolat vaikui aiškinsime, kodėl svarbu pasirinkti tinkamą maistą, sveika ir subalansuota mityba taps … Skaityti toliau

Kodėl vaikas neapsieina be maisto papildų?

Vitaminai ir mineralai – nepakeičiamos organizmui būtinos medžiagos, kurias gauname su maistu. Šios medžiagos ypatingai svarbios pirmaisiais gyvenimo metais sparčiai augančiam vaikui. Dėl vitaminų stokos gali labai pablogėti vaiko sveikata ir kamuoti įvairūs negalavimai. Ši problema ypač aktuali šaltuoju metų periodu, kai turime būti stipresni, kad pajėgtume atsispirti įvairioms sezono ligoms. Kodėl vitaminų per mažai? … Skaityti toliau

Kada kūdikiui prireikia mišinuko?

Žindymas – unikalus, nepakeičiamas ir geriausias kūdikio maitinimo būdas. Mamos pienas suteikia kūdikiui reikiamą vitaminų, mikroelementų ir riebalų kiekį. Iš mamos pieno puikiai įsisavinamos visos kūdikiui būtinos medžiagos. Jame yra biologiškai aktyvių medžiagų – fermentų, hormonų, imunoglobulinų ir leukocitų. Dirbtinai sukurti identiškų komponentų visumą neįmanoma. Natūraliai maitinamas kūdikis gerai auga bei atsparus ligoms. Neabejotina ir … Skaityti toliau

Kaip gelbėtis nuo dujų pilve?

Pilvas įkyriai gurgia ir atrodo tiek perpildytas oro, kad tuojau nebeištversi… Ko gero, pažįstamas jausmas? Pilvą pučia ir mažiems, ir dideliems. Dujų sankaupos žarnyne (meteorizmas) paprastai nėra pavojingos, bet vargina pilvo raižymas ir kiti nemalonūs pojūčiai. Be to, galime atsidurti keblioje situacijoje, kai dujos ims veržtis laukan itin netinkamu metu, pavyzdžiui, lifte, svečiuose, darbe. Kita … Skaityti toliau