Ką daryti, kad vaikas pamėgtų sveiką maistą?

Įpratinti vaiką valgyti sveiką maistą – iššūkis daugeliui tėvų. Ką daryti, jei užsispyręs vaikas tik kietai sučiaupia lūpas ir kartoja „ne“? Specialistų nuomone, posakis „lenk medį, kol jaunas“ galioja ir kalbant apie mitybą – vaikystėje suformuoti tinkami mitybos įpročiai išlieka ir suaugus. „Jeigu nuolat vaikui aiškinsime, kodėl svarbu pasirinkti tinkamą maistą, sveika ir subalansuota mityba taps … Skaityti toliau

Kodėl vaikas neapsieina be maisto papildų?

Vitaminai ir mineralai – nepakeičiamos organizmui būtinos medžiagos, kurias gauname su maistu. Šios medžiagos ypatingai svarbios pirmaisiais gyvenimo metais sparčiai augančiam vaikui. Dėl vitaminų stokos gali labai pablogėti vaiko sveikata ir kamuoti įvairūs negalavimai. Ši problema ypač aktuali šaltuoju metų periodu, kai turime būti stipresni, kad pajėgtume atsispirti įvairioms sezono ligoms. Kodėl vitaminų per mažai? … Skaityti toliau

Kada kūdikiui prireikia mišinuko?

Žindymas – unikalus, nepakeičiamas ir geriausias kūdikio maitinimo būdas. Mamos pienas suteikia kūdikiui reikiamą vitaminų, mikroelementų ir riebalų kiekį. Iš mamos pieno puikiai įsisavinamos visos kūdikiui būtinos medžiagos. Jame yra biologiškai aktyvių medžiagų – fermentų, hormonų, imunoglobulinų ir leukocitų. Dirbtinai sukurti identiškų komponentų visumą neįmanoma. Natūraliai maitinamas kūdikis gerai auga bei atsparus ligoms. Neabejotina ir … Skaityti toliau

Kaip gelbėtis nuo dujų pilve?

Pilvas įkyriai gurgia ir atrodo tiek perpildytas oro, kad tuojau nebeištversi… Ko gero, pažįstamas jausmas? Pilvą pučia ir mažiems, ir dideliems. Dujų sankaupos žarnyne (meteorizmas) paprastai nėra pavojingos, bet vargina pilvo raižymas ir kiti nemalonūs pojūčiai. Be to, galime atsidurti keblioje situacijoje, kai dujos ims veržtis laukan itin netinkamu metu, pavyzdžiui, lifte, svečiuose, darbe. Kita … Skaityti toliau

Ką verta žinoti mamai apie žuvį

Žuvis ir jūros produktai turi daug baltymų ir mažai kalorijų. Tai vieni vertingiausių maisto produktų, kuriuos būtinai turi valgyti ir suaugęs žmogus, ir vaikas. Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto skyriaus vedėja Indrė Stoškuvienė sako, kad dauguma Lietuvos gyventojų (75,3 proc.) žuvį ir žuvies produktus valgo 1– 2 kartus per savaitę. Žuvys kaupia teršalus … Skaityti toliau

Kokių ledų nori vaikas ir kurie jam naudingi?

Ledais karštą vasaros dieną gaivinasi kone kiekvienas, o vaikas šį šaltąjį skanėstą valgytų galybę kartų per dieną. Tačiau pirkdami ledus, ar pasidomim, iš ko jie pagaminti? Vaikas, žinoma, – ne, paprastai nesivarginame perskaityti smulkių užrašų etiketėje ir mes, suaugusieji. Visi vadovaujamės  viliojančiais reklaminiais užrašais. Jeigu norime mėgautis kokybiškais ledais be skonio stipriklių ir sintetinių dažiklių, … Skaityti toliau

Keptas ir skrudintas maistas – kancerogenų šaltinis

Kaitinant daug krakmolo ir angliavandenių turinčius produktus dideliame karštyje, susidaro kancerogeninė medžiaga akrilamidas, kuris sukelia vėžį. Tai daugiau kaip prieš dešimtmetį nustatė Švedijos mokslininkai, tirdami keptus maisto produktus. Todėl visose Europos Sąjungos (ES) šalyse tiriamas maisto produktų akrilamido kiekis. Pasirodo, daugiausia šios medžiagos bulvių traškučiuose, gruzdintose bulvytėse, sausainiuose, tirpioje kavoje ir stipriai skrudintose kavos pupelėse. … Skaityti toliau

Miltai – sveikatai ir figūrai

Parduotuvėje Ieškote sveikų produktų? Atidžiai studijuojate etiketes, nes reklaminiai užrašai ant pakuotės gali slėpti sveikatai nenaudingus komponentus? Nuo šių metų pradžios sveikatai naudingus produktus atpažinsite lengviau: Sveikatos apsaugos ministerija patvirtino nekomercinį ir nemokamą sveikatai palankesnių maisto produktų ženklinimo simbolį „Rakto skylutė“. Šis simbolis populiariausias ES iš visų panašios paskirties ženklų. Europos Komisija jį laiko objektyviausiu. … Skaityti toliau

Kodėl ir vaikas, ir suaugusysis turi valgyti pusryčius?

Anot lietuvių liaudies patarlės: „Pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalink su draugu, o vakarienę atiduok priešui.“ Taigi ar tikrai pusryčiai – pagrindinis dienos valgis? Apie naujausius tyrimus pasakoja ir pataria dalinasi Medicinos diagnostikos ir gydymo centro dietologė Evelina Cikanavičiūtė. Pastaruoju metu vis daugiau suaugusiųjų ir vaikų nepusryčiauja. Dažniausiai dėl to, kad trūksta laiko, nenorime priaugti svorio, nejaučiame … Skaityti toliau

Vitaminas D3, kurį dovanoja saulė

Vitamino D nauda  bet kurio amžiaus vaikui ir suaugusiajam seniai žinoma. Kiekviena mama pasakys, kad šio vitamino reikia kūdikio augimui, jis būtinas vystytis ir stiprėti mažylio kaulams, padeda išvengti rimtų ligų, pavyzdžiui, rachito. Suaugusiuosius jis apsaugo nuo osteoporozės ir kaulų lūžių. Nuo jo priklauso suaugusio žmogaus kaulo audinio tankis, raumenų jėga. Jeigu vitamino D nepakanka … Skaityti toliau

Geriamasis vanduo – sveikatai

Tikriausiai atsimename mokykloje per chemijos pamokas išmoktą vandens formulę ­– H2O, bet turbūt ne visi įsivaizduojame, koks jis svarbus ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir sveikatai. Be maisto žmogus gali išgyventi kelias savaites ar net mėnesius, bet be vandens gali numirti per keletą dienų. Vanduo, kaip ir oras – pagrindinis gyvybės ir geros sveikatos šaltinis. … Skaityti toliau

Sveika mityba geram virškinimui

Pavalgius apsunko skrandis,  tempia  žarnyną,  išsipūtęs ir gurgia pilvas. Susirūpink, vadinasi, skrandis priešinasi tam, ką ir kaip valgai. Užkandžiaujame traškučiais, dideliais kąsniais šlamščiame greito maisto sumuštinius. Žinome, kad jokios naudos neatneš įvairiausi saldūs gazuoti gėrimai. Vis tiek malšiname troškulį jais patys ir savo pavyzdžiu pratiname vaikus. Todėl atsirūgimas oru, pilvo pūtimas ir skausmas pavalgius tampa … Skaityti toliau

Ką valgo mokinukas

Kas dešimtas mokinys nežino, kodėl reikia valgyti ir gerti. Tokia statistika paaiškėjo po 6 – 7 klasių mokinių mitybos įpročių ir fizinio aktyvumo įgūdžių tyrimo, kurį inicijavo projektas „Sveikatiada“, atliko Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras. Tyrimo rezultatai liudija, kad tik 64 proc. apklaustų mokinių atsakė, kad pusryčius valgo kiekvieną dieną, o daugiau kaip trečdalis … Skaityti toliau

Kokius angliavandenius rinksis mama

Su maistu gaunami angliavandeniai yra pagrindinis ir lengviausiai pasisavinamas energijos šaltinis. Būtent, angliavandeniai, kurie gaunami su maistu, iš karto panaudojami žmogaus organizmo energinėms reikmėms tenkinti. Iš vieno gramo angliavandenių gaunamos 4 kcal energijos (tiek pat energijos gauname ir iš baltymų, o iš riebalų – 9 kcal). Angliavandenių kiekis paros maisto racione turi būti 4 kartus … Skaityti toliau