Vitaminas D3, kurį dovanoja saulė

Vitamino D nauda  bet kurio amžiaus vaikui ir suaugusiajam seniai žinoma. Kiekviena mama pasakys, kad šio vitamino reikia kūdikio augimui, jis būtinas vystytis ir stiprėti mažylio kaulams, padeda išvengti rimtų ligų, pavyzdžiui, rachito. Suaugusiuosius jis apsaugo nuo osteoporozės ir kaulų lūžių. Nuo jo priklauso suaugusio žmogaus kaulo audinio tankis, raumenų jėga. Jeigu vitamino D nepakanka … Skaityti toliau

Geriamasis vanduo – sveikatai

Tikriausiai atsimename mokykloje per chemijos pamokas išmoktą vandens formulę ­– H2O, bet turbūt ne visi įsivaizduojame, koks jis svarbus ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir sveikatai. Be maisto žmogus gali išgyventi kelias savaites ar net mėnesius, bet be vandens gali numirti per keletą dienų. Vanduo, kaip ir oras – pagrindinis gyvybės ir geros sveikatos šaltinis. … Skaityti toliau

Sveika mityba geram virškinimui

Pavalgius apsunko skrandis,  tempia  žarnyną,  išsipūtęs ir gurgia pilvas. Susirūpink, vadinasi, skrandis priešinasi tam, ką ir kaip valgai. Užkandžiaujame traškučiais, dideliais kąsniais šlamščiame greito maisto sumuštinius. Žinome, kad jokios naudos neatneš įvairiausi saldūs gazuoti gėrimai. Vis tiek malšiname troškulį jais patys ir savo pavyzdžiu pratiname vaikus. Todėl atsirūgimas oru, pilvo pūtimas ir skausmas pavalgius tampa … Skaityti toliau

Ką valgo mokinukas

Kas dešimtas mokinys nežino, kodėl reikia valgyti ir gerti. Tokia statistika paaiškėjo po 6 – 7 klasių mokinių mitybos įpročių ir fizinio aktyvumo įgūdžių tyrimo, kurį inicijavo projektas „Sveikatiada“, atliko Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras. Tyrimo rezultatai liudija, kad tik 64 proc. apklaustų mokinių atsakė, kad pusryčius valgo kiekvieną dieną, o daugiau kaip trečdalis … Skaityti toliau

Kokius angliavandenius rinksis mama

Su maistu gaunami angliavandeniai yra pagrindinis ir lengviausiai pasisavinamas energijos šaltinis. Būtent, angliavandeniai, kurie gaunami su maistu, iš karto panaudojami žmogaus organizmo energinėms reikmėms tenkinti. Iš vieno gramo angliavandenių gaunamos 4 kcal energijos (tiek pat energijos gauname ir iš baltymų, o iš riebalų – 9 kcal). Angliavandenių kiekis paros maisto racione turi būti 4 kartus … Skaityti toliau

Mamos virtuvė: riebalai – jų energinė ir maistinė vertė

Su maistu gaunami riebalai yra svarbus energijos šaltinis. Suskaidžius 1 g angliavandenių ar baltymų išsiskiria 4 kcal energijos, o suskaidžius tokį patį kiekį riebalų – net 9 kcal. Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto (NMVRVI) specialistai teigia, kad nedidelis riebalų kiekis yra būtinas mūsų organizmui kaip energijos šaltinis, tačiau riebalų, baltymų ir angliavandenių santykis … Skaityti toliau

Kaip išvengti salmoneliozės

Kauno visuomenės sveikatos centras informuoja, kad per penkis š. m. mėnesius 47 Kauno apskrities gyventojai užsikrėtė salmonelioze. Salmoneliozė – tai bakterinė žarnyno uždegiminė liga. Žmogus suserga, kai jos pakliūva į burnos ertmę ir per virškinamąjį traktą pasiekia žarnyną. Pagrindiniai ligos simptomai yra aukšta kūno temperatūra, vėmimas, viduriavimas, stiprūs kaulų, raumenų, pilvo ir galvos skausmas, šąlančios … Skaityti toliau

Produktai, kuriuos rinktųsi skrandis

Vasarą, ypač atostogų metu, kai galime daugiau laiko skirti sau – puikus metas keisti kai kuriuos įpročius vardan sveikatos. Turime teisę pailsėti nuo skubėjimo, nuovargio darbe, streso. Pradėkime daugiau judėti ir peržiūrėkime savo mitybos racioną: galbūt mėgstame netinkamą maistą ir per mažai valgome daržovių… Visi šie faktoriai sunkina žarnyno darbą ir ilgainiui gali sutrikdyti sveikatą. … Skaityti toliau

Išvenkime vasarinių virškinimo problemų

Vasara – puikus metas aktyviai pramogauti gryname ore, vykti vasaros atostogų arba savaitgalio poilsio. Deja, kaip tik šiuo metu paūmėja virškinimo problemų. Vasarai paprastai ruošiamės iš anksto, stengdamiesi patogiai jaustis bet kuriomis sąlygomis, o mūsų virškinamasis traktas dažnai iškrečia netikėtų pokštų. Tinkama mityba – vaistas nuo sutrikusio virškinimo Dauguma virškinimo problemų (vidurių užkietėjimas ir pūtimas) … Skaityti toliau

Vasaros mityba vaikams ir tėvams

Vasara – poilsio miške, prie upės ar ežero  malonumų, kelionių metas. Tačiau vasarodami su vaiku, visiškai atsipalaiduoti mama ir tėvas negali. Vasarą reikia rūpintis, kad karštis neturėtų  neigiamų padarinių vaikui: jis turi  laikytis specialaus maitinimosi režimo. Daugelis vaikų vasarą praranda apetitą, bet vaiko atsisakymas valgyti dėl karščio neturėtų būti priežastis pereiti prie spontaniško maitinimo. Dėl … Skaityti toliau

Mamos nenuplauta braškė ligų grėsmė ne tik vaikui

Valgyti vaisius, uogas ir daržoves – labai sveika, nes juose gausu įvairių vitaminų ir mikroelementų. Kai kuriuose jų yra širdies ir kraujagyslių būklę gerinančių medžiagų, kiti daržo produktai saugo mus nuo vėžio. Tačiau, valgant neplautas uogas ir daržoves tiesiai iš lysvės, kartu su sveikatą gerinančiomis medžiagomis galima gauti ir sveikatą žalojančių kirminų, bakterijų, virusų ir … Skaityti toliau

Kokius ledus valgo tavo vaikas

Ledai – vertingas, skanus, turintis aukštą maistinę vertę pieno produktas, puikiai vėsinantis karštą vasarą. Siekiant, kad vartotojai galėtų mėgautis saugiais ir kokybiškais ledais, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba šių metų gegužės pabaigoje atliko tikslinį šių produktų patikrinimą gamybos įmonėse ir prekybos vietose. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Veterinarijos sanitarijos skyriaus vyriausiosios specialistės Antonina Greičiuvienės teigimu, … Skaityti toliau

Vaikams reikia mažiau druskos

Padidėjęs kraujo spaudimas yra ne tik suaugusiųjų sveikatos problema. Šiuo metu visame pasaulyje pastebima arterinio kraujospūdžio didėjimo tendencija ne tik tarp suaugusiųjų, bet ir tarp vaikų. Atsižvelgiant į tai, Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto (NMVRVI) specialistai informuoja vartotojus, kad Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) paskelbė naujas druskos suvartojimo mažinimo suaugusiems ir vaikams gaires. Gairėse … Skaityti toliau

Kaip pasiruošti iškylai gamtoje

Atšilus orams dauguma skubame iškylauti į gamtą ir, žinoma, neįsivaizduojame laisvalaikio be maisto – kepsnių, dešrelių, daržovių, užkandžių. Tačiau šiltuoju metų laiku padaugėja ir apsinuodijimų, kurių priežastimi dažniausiai būna per maistą plintančios ligos. Bakterijų yra visoje mus supančioje aplinkoje (dirvožemyje, ore, vandenyje, žmonių ir gyvūnų organizmuose). Būtent vasarą, kai karšti orai, šios bakterijos dauginasi greičiau. … Skaityti toliau