Natūralūs mineralai – apsauga nuo ligų

Natūralūs mineralai – apsauga nuo ligų
Valgote įvairų maistą, sąžiningai vadovaudamiesi visomis sveikos mitybos taisyklėmis, bet vitaminų ir mineralų per mažai? Neramu, nes gerai žinote, kad šių mikroelementų stoka gali sukelti įvairiausias ligas. Antra vertus, per daug jų taip pat negerai – vieno mineralo ar vitamino perteklius gali suardyti visą draugiją, nes naudos jie teikia tik veikdami kartu. Svarbūs visi mikroelementai, o mineralai dar reguliuoja vitaminų... Skaityti visą

Vaikas gali susirgti dėl vitamino D stokos

Vaikas gali susirgti dėl vitamino D stokos
Prieš dvejus metus atlikti vaikų kraujo tyrimai patvirtino medikų pastabas, kad tik kas dešimtas vaikas sveikas. Tuomet profilaktinių sveikatos patikrinimų metu net 83 proc. vaikų išaiškinta įvairių sveikatos sutrikimų. Pasak Medicinos diagnostikos ir laboratorinių tyrimų asociacijos valdybos pirmininkės gydytojos Eglės Marciuškienės, dauguma vaikų sveikatos sutrikimų yra susiję su vitamino D trūkumu. Dėl silpnų kaulų ir raumenų iškrypę vaikų stuburai, netaisyklinga... Skaityti visą

Sveikas pavasaris su vitaminais

Sveikas pavasaris su vitaminais
Pavasario saulei vis labiau šildant orą bei ilgėjant dienoms, atrodytų, ir mes turėtume tapti linksmesni ir energingesni. Deja, viskas atvirkščiai – nuovargis vis dažniau lenkia prie pagalvės ir vis greičiau netenkame jėgų. Tai daugeliui pažįstama situacija, kurios priežastis – pavasarinis vitaminų trūkumas. Ši problema neaplenkia ir vaikų. Intensyviai augančiam vaikui vitaminų reikia nuolat, o trūkstant jų gali užklupti įvairiausi negalavimai.... Skaityti visą

Kokių vitaminų reikia vaikui?

Kokių vitaminų reikia vaikui?
Vitaminai ir mineralai – vieni pagrindinių vaiko sveikatos, harmoningo vystymosi ir energijos šaltinių. Šių medžiagų reikia skeletui ir nervų sistemai formuotis, darniam visų vidaus organų sistemų darbui. Vaikas turi gauti visų vitaminų be išimties. Augančiam vaikui reikia daug energijos, todėl vitaminų atsargos greitai išsenka. Vaikas kaipmat išeikvoja net tuos vitaminus, kurių netrūksta maiste ir retai reikia papildomai suaugusiesiems. Svarbiausi vitaminai... Skaityti visą

Vitaminai, kad vaikas augtų sveikas

Vitaminai, kad vaikas augtų sveikas
Jau neabejojama, kad, net ir labai tinkamai maitinantis, neįmanoma savo organizmo aprūpinti reikiamu vitaminų ir mineralų kiekiu. Todėl sveikatos specialistai pataria jų vartoti papildomai. Ypač svarbus reikiamas naudingų medžiagų kiekis nėščiai moteriai ir visaverčiam vaisiaus vystymuisi. Nuo šių medžiagų priklauso būsimo vaikelio organų, audinių, nervų sistemos vystymasis, jos turi įtakos imuninei sistemai, saugančiai kūdikį nuo nepalankių išorės veiksnių. Nėštumo ir... Skaityti visą

Ar tavo vaikui netrūksta vitaminų?

Ar tavo vaikui netrūksta vitaminų?
Pavasarį, kai sušilęs oras vis dažniau vilioja į lauką, po šaltos ir ilgos žiemos  išsekusį vaiką greitai gali užpulti virusas. Organizmui  pastiprinti neužtenka valgyti daug pernykščių vaisių ir daržovių, kuriuose naudingų medžiagų atsargos jau išsekusios. Jas dar labiau sumažina šiuolaikinės technologijos, kurios pasitelkiamos produktų laikymo terminui pratęsti. Todėl ypač pavasarį   pediatrai  rekomenduoja  vartoti  vitaminų preparatus. Skaityti visą

Maisto papildai: už ar prieš ?

Maisto papildai: už ar prieš ?
Kas iš tiesų yra maisto papildai? Kodėl, kada ir kaip teisingai juos reikėtų vartoti? Pastaruoju metu apie maisto papildus kalbama daug ir labai įvairiais aspektais. Vieni juos maišo su žemėmis, tikina, kad mums tų įvairiausio dydžio, spalvų ir formų piliulių, tablečių, kapsulių visiškai nereikia, kad jos – tik nereikalingas organizmui produktas (neaišku koks!). Kiti į tokius oponentų pasisakymus moja ranka... Skaityti visą

Ką sužinome iš maisto papildo etiketės

Ką sužinome iš maisto papildo etiketės
šešios priežastys, kodėl verta skaityti maisto papildų etiketes. Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VVSPT) pataria: jei norite, kad maisto papildas patenkintų Jūsų lūkesčius, visų pirma turite atidžiai perskaityti jo etiketę. VVSPT specialistai atkreipia dėmesį į keletą atvejų, kai pirkėjas dėl savo nedėmesingumo gali apsigauti. Skaityti visą

Didžiausias vitamino C šaltinis – malpigija

Didžiausias vitamino C šaltinis – malpigija
Malpigija (angl. – acerola) tropinių kraštų augalas, kuriuo mitybos specialistai domisi dėl ypatingos jo sudėties. Pasak gydytojos-dietologės dr. Editos Gavelienės 100 g šių vaisių gali būti 1500-4000 mg vitamino C, tai priklauso nuo malpigijų auginimo sąlygų, sunokimo. „Primename, kad suaugusiam žmogui per parą reikia gauti 60 mg vitamino C.Taigi, galima teigti, kad vienas malpigijos vaisius užtikrina organizmo vitamino C poreikį... Skaityti visą

Ar pakanka vitaminų?

Ar pakanka vitaminų?
Sausėjanti oda, lūžinėjantys plaukų galiukai, susilpnėjusi imuninė sistema reiškia, kad išseko vitaminų atsargos. Reikėtų rinktis šviežias daržoves ir vaisius, taip pat praturtinti savo mitybą žuvies produktais ir kt. Pilnavertė mityba, kurios metu gaunama pakankamai vitaminų, makroelementų, mikroelementų ir kitų organizmui reikalingų medžiagų, suteiks ne tik stabilią emocinę, fizinę būklę, bet ir žavią išvaizdą. Skaityti visą

Magnis – sveikatos raktas

Magnis – sveikatos raktas
Daug svarbių kūno funkcijų reguliuoja fermentai, kuriems yra būtinas magnis. Mūsų organizmas pats pagaminti magnio negali. Todėl  užtektinai jo turime gauti su maistu. Kiek magnio mums reikia? Vidutinė magnio dienos norma, kurios užtenka jo atsargoms kauluose palaikyti, yra 300 ml. Paprastai pasisavinama nuo 20 iki 25 gramų magnio, pusė kiekio lieka kauluose ir tik 1 proc. cirkuliuoja kraujyje. Magnio reikia:... Skaityti visą

Omega-3 rūgštys būtinos nuo kūdikystės

Omega-3 rūgštys būtinos nuo kūdikystės
Žuvų taukai – natūralus vitaminų A ir D šaltinis. Vitaminas D būtinas kalciui įsisavinti, kaulams ir dantims. Vitamino A reikia akims, odai ir gleivinei, jis veikia kaip antioksidantas. Taip pat randama ir vitaminų B1, B2, B12, niacino, folio rūgšties, pantoteno rūgšties, nemažai kalcio, kalio, fosforo, jodo, fluoro, vario, cinko.  Žuvų taukuose yra žymiai daugiau nesočiųjų riebiųjų rūgščių negu augaliniuose aliejuose.... Skaityti visą
Facebook