Miego sutrikimai

Daugumos jaunų tėvų laukia ilgos bemiegės naktys. Kai kurie vaikai miega labai prastai, o paprastai gerai naktį miegantys vaikai tokie ramūs gali būti ne visada.

Maždaug trečdalis trijų mėnesių kūdikių nuolat nubunda naktį. Neišmiega nenubudę ir kai kurie dvimečiai bei ketverių metų mažyliai. Kiekvieno vaiko, kaip ir suaugusiojo, miego poreikiai skirtingi. Ramaus naktinio miego įprotis susiformuoja maždaug penktaisiais gyvenimo metais.

Pasitelkę kantrybę, jūs galite pakeisti vaiko miego įpročius į labiau tinkančius jūsų šeimai. Yra keletas būdų, kurie padės tai padaryti. Vaikai – individualūs ir kiekvienam veiksmingi skirtingi metodai. Gydytojas gali pasiūlyti tinkamiausią būtent jūsų vaikui.

Ankstyvas prabudimas ryte – tokia dažna problema, kad tėvai laiko tai normaliu reiškiniu. Jeigu jums tai nepatogu, geriausia būtų vaiką migdyti vėliau, nors tai ne visada būna veiksminga. Kai kurie vaikai nubunda todėl, kad jie išalksta. Šiuo atveju galite šalia vaiko lovelės padėti gėrimo arba pyrago gabalėlį. Vyresnius vaikus galima įpratinti nežadinti tėvų iki tam tikros valandos arba, kol nenuskambės žadintuvas.

Vaikai, kuriuos sunku įkalbėti gultis miegoti, veikiausiai bijo tamsos arba po lova besislepiančių pabaisų. Palikite šviesą tokio bailiuko kambaryje arba duokite jam į lovytę mylimiausią žaisliuką.

Nenori eiti miego nepakankamai nuvargęs per dieną vaikas. Anksčiau pažadinkite jį ryte arba migdykite kasdien po keltą minučių vėliau, kol problema nebus išspręsta.

Nuolat įsitaisantys tėvų lovoje vaikai gali ne tik trikdyti tėvų miegą, bet ir pakenkti poros santykiams.

Tereikės keletą naktų nešioti vaiką atgal į jo lovą ir jis nebesikėsins į tėvų lovą. Kartais paprasčiausia vaiko lovytę pastatyti tėvų kambaryje.

Dažnai pasitaikanti ir visiškai sveikų vaikų problema, kad jie kelis kartus nubunda naktį. Paprasčiausia, žinoma, patenkinti vaiko norą ir duoti jam valgio, gėrimo ar žaislą,  bet taip elgiantis problema tik padidės. Jūs tik skatinsite tokius vaiko poelgius.

Ką daryti?

Senas patikrintas būdas – nekreipti dėmesio į naktį nubudusio vaiko verksmą. Tai veiksminga – po kelių dienų vaikas nebenubus naktį. Šis būdas psichologinės ar kitokios traumos rizikos nekelia, bet  pareikalaus geležinių tėvų nervų. Daugelis tėvų neištveria vaiko riksmo ir keliasi raminti  mažylį.

Jei nusprendėte panaudoti šį problemos sprendimo būdą, pasitarkite su šeimos gydytoju.

Kitas būdas – prie vaiko galite prieiti, bet šviesos neįjungiate bei neduodate jam valgio, gėrimo arba nepildote kito jo noro. Leiskite jam įsitikinti, kad jūs šalia ir grįžkite į savo lovą.

Galbūt po kelių minučių jums vėl teks keltis ir veikiausiai tokia situacija tęsis dar keletą naktų, bet pagaliau jūsų vaikas supras, kad naktį reikia miegoti ir išmoks savarankiškai nusiraminti.

Jeigu šie metodai neveikia galbūt jūs ne visiškai jų laikėtės arba jūsų vaikui reikia pasirinkti kitą strategiją.

Geriausia aptarti šią problemą su gydytoju.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Facebook