Moters mityba prieš pastojant, nėštumo periodu ir po gimdymo

Būsimos mamos, nėščios moters mitybaPasiruošimas nėštumui. Išvalykite organizmą

Tinkamiausias būdas sumažinti toksinų kiekį organizme – subalansuoti mitybą. Geriausia pradėti nuo natūralaus valgiaraščio, kuriame gausu maistinių medžiagų (plačiau apie tai skaitykite Antroje dalyje „Geresnis nėštumo valgiaraštis“). Į savo racioną įtraukę kai kurių produktų, galite paspartinti detoksikaciją.

Kalcis ir fosforas yra švino priešai. Jų randama sėklose, riešutuose, žalialapėse daržovėse ir pieno produktuose (rinkitės ekologiškus).

Algino rūgštis – vienas pagrindinių priešininkų – randama jūržolėse (jeigu šios auga neužterštuose vandenyje). Jeigu jūržolės nekelia apetito, pamėginkite džiovintų jūrinių dumblių lakštus – jie parduodami prekybos centruose ir visose sveiko maisto parduotuvėse; dešimt sekundžių pakepinę lakštus smarkiai įkaitusioje keptuvėje be aliejaus, galėsite naudoti kaip traškų pagardą sriuboms ir salotoms.

Pektinas taip pat šalina šviną. Jo randama obuolių sėklose, bananuose, citrusiniuose vaisiuose ir morkose.

– Sieros turinčių aminorūgščių randama česnakuose, svogūnuose ir kiaušiniuose; jos apsaugo organizmą nuo gyvsidabrio, kadmio ir švino.

(…) Kadangi ištaisyti bet kokį maistinių medžiagų stygių organizme ir sukaupti reikiamą jų kiekį užtrunka šiek tiek laiko, būtų išmintinga pradėti atitaisyti polinesočiųjų riebalų rūgščių pusiausvyrą dar prieš pastojant, nes šių rūgščių reikia sveikai hormonų veiklai (visų pirma, kad galėtumėte pradėti vaikelį). Kai tik pastojate, kūdikiui taip pat reikia didelio polinesočiųjų riebalų rūgščių kiekio, ypač lemiamais pirmaisiais vystymosi mėnesiais, kai smegenys, nervų ir širdies sistemos dar tik formuojasi.

(…) Norėdami apsirūpinti reikiamu tinkamų riebalų kiekiu:

•• Suvalgykite per dieną du šaukštus šviežiai maltų sėklų (sezamų, saulėgrąžų, moliūgų ir linų sėmenų) arba vieną šaukštą maltų sėklų ir vieną šaukštą šaltai spausto sėklų aliejaus.

•• Valgykite riebios žuvies: sardinių, ekologiškų lašišų, skumbrių arba silkių, kurios buvo sugautos neužterštuose vandenyse, vieną, geriausia tris kartus per savaitę; arba kasdien išgerkite žuvų taukų papildų.

•• Venkite keptų, sudegintų ar parudavusių riebalų, sočiųjų ir hidrintų riebalų.

•• Jeigu ką nors kepate, naudokite alyvuogių aliejų ar sviestą, kepkite kaip galima trumpiau ir rečiau.

••Norėdami padidinti fosfolipidų kiekį, per savaitę suvalgykite 5–7 ekologiškus

kiaušinius arba kiekvieną dieną į rytinę košę įmaišykite šaukštą lecitino granulių.

Ištrauka iš knygos: P. Holford, S. Lawson „Pilnavertė moters mityba: prieš pastojant, nėštumo metu ir po gimdymo“, 256 psl., minkšti viršeliai

Vaikelio gimimas – nuostabiausias dalykas pasaulyje. Norint džiaugtis sveiku, laimingu ir protingu kūdikiu, reikia ne vien sėkmės ir gerų genų. Labai svarbu, ką darote, o ypač ką valgote prieš pastojant, nėštumo metu ir kūdikiui gimus. Mityba ir suvartojamos maistinės medžiagos gali padidinti vaisingumą, padėti pastoti pageidaujamu metu, nesvarbu, ketinate gimdyti pirmą kartą ar jums jau per keturiasdešimt.

Šioje knygoje autoriai pataria, kaip nėštumo metu išlikti sveikoms ir energingoms, išvengti įprastai pasitaikančių problemų, tokių kaip anemija, rytinis pykinimas ir strijos. Knygos idėjos neabejotinai padės jums pasirūpinti, kad kūdikis gautų visko, ko reikia pilnaverčiam vystymuisi, pateikiant išsamias studijas apie maisto produktus ir papildus, gali padėti didinti vaisiaus protinio lavėjimo koeficientą (IQ) ir sumažinti riziką paveldėti alergiją, egzemą, astmą ar kitas ligas.

Atskiras knygos skyrius yra patarimai, kaip atkurti moters organizmo pusiausvyrą po gimdymo, siekiant išvengti nutukimo, strijų, anemijos ir kitų nėštumo nulemtų sveikatos sutrikimų. Vaiko vystymasis nesibaigia gimimu, knygoje aptariama maitinimo krūtimi svarba, daug dėmesio skiriama aktualiai skiepų temai. Aibė praktinių patarimų leis užtikrinti subalansuotą jūsų mažylio mitybą: kada ir nuo ko pradėti duoti kietą maistą, kaip formuoti valgymo įpročius, apsaugoti vaiką nuo neapgeidaujamų cheminių medžiagų ar išspręsti tokias dažnai iškylančias problemas kaip sauskelnių sukeliami bėrimai, prastas miegas, mitybos įnoriai, dažnos infekcijos. Knygoje gausu receptų ir pasiūlymų, kaip sveikai ir gardžiai maitintis. Patys įsitikinsite, kad pilnavertis valgiaraštis – ne tik moksliškai pagrįstas, bet ir gardus!

Patrikas Holfordas – Didžiojoje Britanijoje vienas populiariausių apie sveiką mitybą rašančių specialistų, išspausdinęs daugiau nei dvidešimt populiarių knygų, kurios išverstos į septyniolika kalbų. Remdamasis daugiau nei dvidešimt penkerių metų tyrimais ir klinikine patirtimi, P. Holfordas teigia, kad kūdikio sveikata prasideda dar prieš pastojant gimdoje. Autorius savo knygose pateikia moksliniais faktais pagrįstą inovatyvų požiūrį į kasdienę mitybą.

Ką apie knygą sako Lietuvos specialistai:

Knyga įkvepia iš naujo atrasti tai, kas natūralu. Patarimai pravers ne tik ruošiantis motinystei – išlikę sveiki įpročiai ir toliau lems jūsų sveikatą, išvaizdą bei energijos lygį.

Aistė Gustė–Jančiukienė, kalanetikos mokytoja, pirmosios Lietuvoje treniruočių studijos „Stimulus“ įkūrėja.

Ši knyga paprastai ir patraukliai bando nubrėžti pilnavertės mitybos gaires, padėsiančias jaustis kuo geriau ir susilaukti sveikesnio vaikelio.

Dr. Eglė Markūnienė, gydytoja neonatologė, LSMU Neonatologijos klinikos docentė, dirbanti Kauno klinikų Naujagimių ligų skyriuje bei šeimos klinikoje „Sveika pradžia“.

 

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą


*

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Facebook