Nėštumas ir nugaros skausmas

Nėštumo metu visos moters organizmo funkcijos dirba didesne apkrova, nes turi užtikrinti ir vaiko vystymąsi. Nenuostabu, kad šiuo laikotarpiu išryškėja silpnosios būsimos mamos sveikatos vietos. Dažnu atveju besilaukiant ima kamuoti juosmens ir stuburo skausmai, mat augant vaisiui keičiasi mamos kūno svorio centras. Šiame straipsnyje patarsime, kaip įveikti nugaros skausmus.

Priežastis ir pasekmė. Paprastai nejudrūs klubų ir dubens sąnariai laukiantis pradeda atsipalaiduoti, kad vaikas gimdymo metu galėtų lengviau judėti. Dėl šios priežasties ir dėl padidėjusio pilvo sutrinka pusiausvyra. Stengdamasi ją išlaikyti moteris atlošia pečius atgal ir sulenkia kaklą. Pilvas išstumiamas į priekį, stipriai išsilenkia stuburas, įtempiami apatinės nugaros dalies raumenys, atsiranda skausmas.  Jeigu prieš nėštumą kamavo atramos ir judėjimo sistemos problemos: osteochondrozė, buvo iškrypęs stuburas, silpnai išsivystę dubens raumenys, labiau rizikuojate patirti juosmens ir dubens skausmus besilaukdamos.

Kada pradeda skaudėti?  Nugarą gali pradėti skaudėti bet kuriuo nėštumo periodu. Dažniausiai – ne anksčiau kaip penktąjį mėnesį. Tačiau skausmas gali atsirasti ir anksčiau. Neretai tai priklauso nuo būsimos motinos gyvenimo būdo. Nors Laima nėščia tik trečią mėnesį, jai jau skauda nugarą. Darbe, kurio trukmė – aštuonios valandos, ji beveik visą laiką sėdi, išskyrus tada, kai išeina pietauti ar turi progą pakilti nuo darbo stalo. Artėjant aštuntajam nėštumo mėnesiui, skausmas gali sustiprėti ne tik dėl padidėjusio svorio, bet ir dėl to, kad vaiko galva ima spausti stuburo apačią.

Profilaktika.  Keletas patarimų, ką daryti, kad besilaukiant neužkluptų nugaros skausmas.

–  Stenkitės nepriaugti daug svorio, nes papildomi kilogramai apkrauna stuburą. Valgykite produktus, kuriuose daug kalcio. Į savo meniu įtraukite daugiau pieno produktų (varškės, lieso sūrio, jogurto), žuvies, mėsos, riešutų, žalumynų.

–  Neavėkite aukštakulnių batų, nes jie nesuteikia tinkamos atramos pėdoms. Gydytojai rekomenduoja plačiakulnę (kulnai turėtų būti ne aukštesni kaip 5 centimetrai) avalynę. Aukitės tik sėdėdamos.

–  Venkite ilgai stovėti. Jeigu vis dėlto tenka, viena koja atsiremkite į žemą taburetę arba koją kiek sulenkite per kelį. Taip stovėdama, išvengsite per didelės kryžkaulio raumenų įtampos. Nestovėkite ant kieto pagrindo. Pavyzdžiui, gamindamos maistą arba plaudamos indus, pasitieskite kilimėlį, kad nepaslystumėte.

–  Taisyklingai sėdėkite, nes sėdint labiausiai apkraunamas stuburas. Pasirinkite kėdę su gera atrama, geriau tinka tiesi su porankiais, į kuriuos galima atsiremti stojantis. Kėdės pagrindas neturėtų būti labai minkštas, kad nesusmuktumėte. Venkite taburečių ir suolelių be atlošų. Jeigu tenka ilgiau sėdėti, paremkite nugarą pagalvėle. Sėdėdamos nedėkite vienos kojos ant kitos. Tai ne tik sutrikdo kraujotaką, bet ir itin apkrauna dubenį, jis išsilenkia į priekį ir skausmas sustiprėja. Automobilio sėdynę paslinkite į priekį taip, kad galėtumėte pakelti ir sulenkti vieną koją. Ilgai nesėdėkite. Rekomenduojama sėdėti ne ilgiau kaip vieną valandą, po to daryti pertrauką. Sveikiausia sėdėjimo trukmė nėščiai moteriai – pusvalandis.

–  Svarbu miegoti ant patogaus čiužinio. Patogi padėtis miegant mažina skausmą keliantis iš lovos. Jeigu anksčiau skaudėdavo nugarą, ortopedai nerekomenduoja miegoti ant vandens čiužinio. Didelę įtaką stuburo padėčiai miegant daro pagalvė. Geriausia rinktis vidutinio dydžio pagalvę. Lipdama iš lovos nesiverskite ant šono, o pasislinkite prie krašto ir nuleiskite abi kojas ant grindų.

–  Darykite paprastus pilvo raumenis stiprinančius fizinius pratimus arba užsirašykite į jogos ar nėščiųjų sporto grupę. Vaikščiojimas – taip pat vienas iš tinkamų fizinio aktyvumo variantų; papildomai reikėtų atlikti raumenų tempimo ir jėgos pratimus. Tik nepamirškite dėl mankštos pasikonsultuoti su gydytoju.

Nusipirkite diržą nėščiosioms. Diržas nėščiosioms padės lengviau išnešioti kūdikį. Jis dėvimas po drabužiais, pakelia ir prilaiko pilvą, mažina nugaros įtampą.

Kontroliuokite stresą. Stresas taip pat gali sukelti nugaros skausmą. Todėl stenkitės jį susilpninti. Kiekvieną dieną raskite laiko sau, atgaukite jėgas ir atsipalaiduokite. Atsigulusios kiek pakelkite kojas, išgerkite mėgstamos arbatos ir pamąstykite apie malonius dalykus, pasiklausykite raminamos muzikos.

Ekspertų vertinimu nugaros ir dubens skausmai kamuoja kone du trečdalius nėščiųjų. Skausmo priežasčių gali būti daug. Jį gali sukelti stresas bei fizinis nuovargis, kurie kenkia ir būsimo kūdikio sveikatai. Paprastai nugaros skausmai išnyksta savaime, praėjus keletui mėnesių po gimdymo. Bet ar ne geriau jų visiškai išvengti?

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook