Prancūzų gydytojo patarimai – įgelk man, jei gali …

Kad nesugeltų uodaiKad ir kur būtumėte – Prancūzijoje ar kuriame nors pasaulio užkampyje, geriausia priemonė apsisaugoti nuo įkandimų – nesusidurti su uodais. O jei susidūrimo išvengti negalite, stenkitės būti jiems nepatrauklus.

Venkite drėgnų vietų

Venkite pelkių ir stovinčio vandens telkinių, išvalykite gėlių puodų padėkliukus, peržiūrėkite visus įgaubtus daiktus, kuriuose susikaupė vandens po paskutinio lietaus ar laistymo, nes tai – tikros lervų veisyklos.

Nežadinkite apetito

Jūsų sveikataiJei uodas turės iš ko rinktis, jis skris kitur! Todėl prieš leisdamasis į kelionę arba artėjant uodų metui bent prieš 8 dienas pradėkite vartoti produktus, turinčius sieros ir seleno: ryte ir vakare po dozę kiekvieno jų, kol keliausite ten, kur gausu uodų. Vaistinėje nusipirkite vitamino B ir gerkite jo tiek, kad būtų pasiekta rekomenduojama paros norma. Venkite saldaus maisto, tada jūsų prakaitas skleis kvapą, kurio jūs neužuosite, užtat uodui nepatiks, ir jis nuskris kitur.

Blogas prakaito kvapas

Ar žinote, kad jūsų prakaitas yra bekvapis? Vienokį ar kitokį kvapą jam suteikia ant odos esančios bakterijos, mintančios prakaitu. Taigi kvapas priklauso nuo bakterijų rūšies, nuo to, kuo jos minta, ir nuo jų išmatų. Siūlome būdą, kaip išvengti uodų įkandimų.

Užsimaskuokite!

Venkite ryškių drabužių, nes ryškios spalvos traukia uodus. Rinkitės ilgarankovius dukslius drabužius, nelimpančius prie odos. Kelnės tiks plačios, užtempkite ant jų kojines, na ir kas, kad kelnių apačia bus išsipūtusi. Nelabai seksualu, bet labai veiksminga! Vieną dieną stebėjau uodą, kuris stengėsi įkąsti man per džinsų siūlę. Pamaniau, kad jam to padaryti nepavyks, bet pavyko kuo puikiausiai! Jis įstengė prasiskverbti pro visus audinio sluoksnius ir įkando. Gudrutis! Dukslūs drabužiai geriau apsaugo, nes nesiliečia su oda, ir uodas lieka nieko nepešęs.

Kai saulė jau žemai, stenkitės kuo mažiau būti lauke, nes tuo paros metu vabzdžiai aktyviausi. Namuose deganti šviesa matoma taip pat ryškiai kaip ir šviečianti iškaba „Pas mus – skani sriuba“. Jei jūs terasoje geriate kokteilį, puikus masinantis jo kvapas godžiam vabzdžiui bus lyg vyšnaitė ant torto! Uodas – gurmanas, tad tikrai atskubės pas jus, todėl stenkitės, kad aplinkui sklistų įvairūs malonūs kvapai, bet tokie, kurie nepatiktų uodui (pavyzdžiui, levandų kvapas).

Veiksmingai atbaidykite uodus

Aplink namą ir terasą, po langais pasodinkite uodus atbaidančių augalų. Labai tiks melisos arba kuri nors iš citrinžolių. Dėmesio: citrinžolės skleidžia panašų kvapą, bet botanikos požiūriu jos gali labai skirtis! Puikiai tiks ir pelargonijos, levandos, šalavijai, rozmarinai, mėtos (jos mėgsta drėgmę, tad tiks ir uodams nubaidyti), gerai būtų ir eukaliptas, bet jam augti sode reikia vietos. Vakare bet kurių čia minėtų augalų lapais išsitrinkite rankas, sprandą ir kitas nepridengtas kūno vietas. Galite naudoti citrinžolių, pelargonijų kvapus skleidžiančias žvakes arba uždegti uodus atbaidančias spirales.

 Naminis receptas gintis nuo uodų:

  • išvardytų augalų eterinis aliejus;
  • 70° stiprumo alkoholis.

Jei norite pasigaminti mėgstamą kvapą, naudokite ką tik išvardytų augalų eterinius aliejus. Ištirpinkite eterinius aliejus 70 arba 90 laipsnių alkoholyje (dėmesio: netinka kamparo spiritas) ir stenkitės, kad jie sudarytų ne daugiau kaip 10 % mišinio. Šiuo mišiniu apipurkškite drabužius. Vakare procedūrą pakartokite.

Uodai ir maliarija

Maliarija yra sunki liga. Atsiminkite, kad šią ligą platina uodai. Įgeldamas uodas kartu su seilėmis perneša parazitus, todėl mūsų patarimai, kaip jų saugotis, dar ir kaip gali jums praversti.

Ištrauka iš knygos „Jūsų sveikatai“ – prancūzų gydytojo patarimai visiems metų laikams“

Jean-Christophe Charrié, Marie-Laure de Clermont-Tonnerre. Jūsų sveikatai: natūralios priemonės ištisus metus: gydytojo patarimai visai šeimai. Iš prancūzų kalbos vertė Virginijus Baranauskas. – Vilnius: Tyto alba, 2016. – 292 p. iliustr. Dailininkė Asta Puikienė

Daktaras Jean-Christophe Charrié yra bendrosios praktikos gydytojas, Prancūzijos Endobiogenikos ir medicinos draugijos narys. Už straipsnius medicinos tematika apdovanotas Prancūzijos valstybine premija. Dėsto Prancūzijos gydytojams ir vaistininkams, rengia Meksiko miesto (Meksika) sveikatos apsaugos sistemos gydytojus.
Marie-Laure de Clermont-Tonnerre baigusi Paryžiaus politinių mokslų universitetą, dirba žurnaliste, rengia televizijos laidas. Knygos „Individualizuota medicina. Atgauti ir išsaugoti sveikatą“ („Tyto alba“, 2013 m.) bendraautorė.

Knygoje „Jūsų sveikatai: natūralios priemonės ištisus metus. Gydytojo patarimai visai šeimai“ rasite daug praktiškų patarimų, kaip kiekvienu konkrečiu metų laiku gydyti įvairius negalavimus. Knygos tikslas – paaiškinti, kodėl mus ištinka kokia nors negalia, ir pasiūlyti visiems prieinamų savigydos būdų namuose belaukiant (jei prireiks) gydytojo pagalbos.
Knygą sudaro penki skyriai. Pirmame aiškinama, kaip funkcionuoja mūsų organizmas, kiti keturi skirti kiekvienam metų laikui, nes esame priklausomi nuo aplinkos, taigi ir nuo metų laikų kaitos. Išsamiai aiškinama, kas gresia mūsų sveikatai ar bent jau gali gerokai sugadinti nuotaiką pavasarį, vasarą, rudenį ir žiemą, patariama, kuo ir kaip namų sąlygomis gydyti sezoninius negalavimus, spręsti per atostogas, kelionėje, pajūryje ar kalnuose kylančias problemas, kaip išsaugoti darbingumą, gerą miegą ir nuotaiką.
„Kelkitės kiek galima anksčiau ir visada tuo pačiu laiku, vaikštinėkite nuo pat ryto, žiemą gaudykite kiekvieną saulės spindulėlį, išsimiegokite, vakare nesiimkite aktyvios veiklos, nemiegokite karštai prikūrentame kambaryje, valgykite tinkamus metų laikui produktus…“ – tokių paprastų patarimų mums duodavo ir senoliai. Šiuos gerus patarimus nuolat skubėdami primirštame, o juk jų svarbą patvirtina ir naujausi mokslo pasiekimai.

ISBN 978-609-466-163-1

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą


*

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Facebook