Slidinėjimui kalnuose su vaikais ruoškimės iš anksto

Vaikas slidinėjimo kurorteKelionių organizatoriai pastebi, kad vis daugiau lietuvių slidinėti į kalnus keliauja su visa šeima, pasiima net mažamečius vaikus. Kiti dvejoja, ar verta žiemos atostogas planuoti su atžalomis.

„Vos atsistojęs ant kojų, vaikas gali būti pratinamas prie slidžių. Vaikai mokosi daug greičiau, be to, jie nebijo kaip vyresni žmonės. Jei tėvai moka slidinėti, vaikas turi visas sąlygas jau nuo mažų dienų įgauti tvirtus pagrindus“, – sakė slidinėjimo specialistas.

„Norėdami išvengti traumų, pirmiausia realiai įvertinkite savo gebėjimus ir pasirinkite tokias trasas, kuriose galėsite jaustis patogiai ir pasitikėti savimi. Dažnai lietuviai neapskaičiuoja savo galimybių ir renkasi sudėtingiausias trasas. Slidinėti reikia atsargiai. Jei vis dėl to, nepavyko išsilaikyti ant slidžių ar snieglentės ir staiga krentate, visų pirma, venkite griūti į priekį. Bandykite kristi ant užpakalio ar šono. Jokiais būdais negalima griūti ant lazdų. Kiekvieną dieną prieš slidinėjimą reikėtų padaryti 10–15 min. mankštą – kaklo, pečių juostos raumenų, kelio ir kulkšnies sąnarių tempimo pratimus. Patarimai elementarūs, bet padės išvengti sudėtingų traumų“, – sakė dr. K. Vadopalas.

Nemažiau svarbi, pasak sporto medicinos eksperto, tinkama slidininko apranga. Šalmas ir apsauginai akiniai yra būtini kalnuose. Vėjas  gali būti stiprus, nuo sniego paklodės atsispindintys saulės spinduliai labai kenkia akims. Reikėtų nepamiršti apsauginio kremo nuo nušalimų bei nuožvarbų.

Vykstant į kalnus paprastą sportinę aprangą derėtų palikti namuose. Slidininko rūbai turėtų būti lengvi, nevaržyti judesių. Viršutinis drabužio sluoksnis – neperpučiamas, nepralaidus drėgmei, o iš vidaus netrukdo kvėpuoti. Po viršutiniais drabužiais patarčiau dėvėti specialią terminę aprangą – marškinėlius ir kelnes. Anksčiau patyrusiam traumą svarbu įvertinti savo fizinę būklę. Šiandien nesudėtinga įsigyti specialių apsaugų nugarai, kelio sąnariams, riešams, kurie padės išvengti traumų. Žiemos sporto mėgėjo vaistinėlėje turi būti elastinis bintas, vaistai nuo peršalimo, skausmo, tepalai nuo uždegimo“, – patarimais dalinosi dr. K. Vadopalas.

Slidinėjimo instruktorius, Lietuvos sporto universiteto docentas dr. Pranas Mockus teigia, kad ketinantys slidinėti neišsivers be specialaus inventoriaus, bet jis gali kainuoti nemažai.

„Nepatarčiau pirkti slidžių tiems, kurie slidinėja tik kartą per kelerius metus, jas lengva išsinuomoti kalnų slidinėjimo kurortuose. Jei slidinėjama dažniau, inventorių, žinoma, reikia rinktis pagal kišenę ir slidinėjimo techniką. Mėgstantiems greitį pravers ilgesnės slidės, atliekantiems daugiau posūkių, manevruojantiems –  trumpesnės slidės. Slidžių kietumas – dar vienas faktorius, į kurį verta atsižvelgti. Būtent kietomis slidėmis turėtų čiuožti tik patyrę slidinėtojai. Dar prieš išvykstant į kalnų kurortus patarčiau „padirbėti“ sporto klube: paruošti atskiras raumenų grupes būsimoms apkrovoms. Priešingu atveju pirmąsias atostogų dienas gali tekti kentėti nugaros, kojų raumenų skausmus“, – sakė dr. Pranas Mockus.

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“, reaguodamas į sistemingą žiemos kelionių paklausos augimą, plečia Austrijos programą. Išskirtinai į Zalcburgo regiono slidinėjimo kurortus šį sezoną planuoja per tūkstantį papildomų vietų.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą


*

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Facebook