Stuburas prašosi pagalbos

Nors nėštumas – ne liga, bet organizmo pokyčiai šiuo periodu sukelia nemalonių problemų. Negalavimai, žinoma, yra laikini, bet reikia žinoti, kaip juos sušvelninti. Nėštumo metu moters kūnas patiria hormoninius bei struktūrinius pokyčius, viena didžiausių problemų šiuo periodu – stuburo skausmas. Tai – opi problema ir pagimdžiusiai mamytei. Jai nuolat tenka lankstytis: maitinant kūdikį, kilnojant jį iš vežimėlio ar lovytės, tvirtinant mažylio sėdynę automobilyje, keliant įvairius vaiko daiktus…

Nėščiosios stuburas. Nėštumo periodu stuburas kenčia dideles apkrovas. Jos yra ne tik mechaninės, įtakos turi ir hormonų pokyčiai. Vaisius, placenta bei vandenys, išsidėstę priešais stuburą, padidina moters masę 10–20 kilogramų. Todėl nėščioji, norėdama išlaikyti pusiausvyrą, priversta kiek atsilošti atgal. Tokia kūno padėtis neigiamai veikia stuburo slankstelius, tarpslankstelinius diskus ir raiščius.

Nėštumo metu būsimos mamos organizme vyksta hormonų pokyčiai, persitvarko endokrininė sistema, dėl to dubens raiščiai tampa plastiški, o stuburo sąnariai judresni. Dubens kaulai gimdymo metu išsiplečia, kad būtų lengviau keliauti vaisiui, tačiau dėl stuburo judesių gali imti skaudėti nugarą.

Kaip padėti stuburui

Nugaros skausmams sumažinti rekomenduojamas specialus dubens kaulus ir raiščius fiksuojantis ir palaikantis korsetas. Skausmui juosmens srityje mažinti bei pilvo raumenims stiprinti rekomenduojami specialūs pratimai.

Gimnastikos prieš gimdymą nauda seniai pripažinta, bet jaunai mamai būtini specialūs pratimai ir po gimdymo. Šiuo periodu pilvo raumenys būna nusilpę ir išsitempę, kūno padėtis vėl grįžo į ankstesnę, organizmas persitvarko. Mamai tenka kilnoti ir nešioti kūdikį, o maitinant – laikyti jį ne visada patogiai. Todėl po gimdymo moterims įprasti nugaros skausmai. Gimnastikos tikslas – pilvo raumenų stiprinimas, juosmens, stuburo ir dubens raumenų treniravimas.

Nugara maitinant kūdikį

Maitinimas krūtimi taip pat gali sukelti nugaros skausmą. Reikia atrasti patogią kūno poziciją maitinant kūdikį. Svarbu nenuleisti pečių, laikyti tiesiai nugarą. Gali padėti nugaros masažas, o masažuojant nugarą krūtinės srityje dar ir stimuliuojama pieno gamyba.

Galima pabandyti maitinti kūdikį sėdint: atsiloškite, pasiremkite į pagalvę vaiką laikančia ranka. Gal patogiau atsigulti ant šono, už nugaros, po ranka ir galva pasidėjus pagalves. Patogi kūno padėtis maitinant kūdikį svarbi ne tik dėl nugaros skausmo profilaktikos, bet ir geram pieno išsiskyrimui. Maitinant kūdikį atsiranda ypač artimas jo ir mamos kontaktas, mamos nuotaika bei pojūčiai perduodami vaikui.

Kaip nešiojame mažylį

Ilgai nešiojant ant rankų kūdikį nuvargsta mamos rankos, pečiai ir kaklas. Sumažinti krūvį galima vaiką nešiojant ant krūtinės specialioje nešioklėje, bet taip sustiprėja krūtinės, kryžkaulio bei juosmens apkrova. Nešioti vaiką galima ir ant nugaros, tačiau tai sudėtinga ir ne mažiau žalinga stuburui. Šešių mėnesių vaikas gali būti nešiojamas panašioje nešioklėje, tik reikia stebėti, kad jo galva turėtų atramą ir neatsiloštų miegant.

 Kūdikio kilnojimas

Kitas nugaros skausmą sukeliantis veiksmas – kūdikio kilnojimas. Keliant vaiką, ypač sunkesnį, įtempiamas visas kūnas. Tai skausmo viršutinėje kūno srityje priežastis. Norint jo išvengti, vaiką reikia kelti taisyklingai. Venkite kelti apkraudamos vieną kūno pusę, nes tai išbalansuos taisyklingą laikyseną. Keliant vaiką iš vežimėlio reikia įtempti pilvo raumenis ir kiek sulenkti kelius.Taip sumažės nugaros ir juosmens apkrova.

Parengė sveikos gyvensenos specialistė Ieva Grabauskienė

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook