Sumuštinis – sveika ar ne?

Mitybos specialistė Raminta Bogušienė sako, kad sumuštinis iš kokybiškų ir naudingų produktų gali būti sveikas užkandis visai šeimai. Tik reikia pasirinkti tinkamą duoną ir kitus maisto produktus.

Duona ar batonas?

„Sumuštinį darykite su ekologiška, visagrūde duona ar batonu be pridėtinių mielių. Duonos ar batono sudėtyje tokių grūdų kiekis turėtų būti didžiausias, atkreipkite dėmesį, kiek procentų visų miltų sudaro ši rūšis. Sveikiausia yra duona, kurios šimte gramų druskos yra iki 1 g, cukrų – iki 5 g, skaidulinių medžiagų – daugiau nei 6 g“, – sako Raminta Bogušienė. Specialistė pataria pirmenybę teikti ruginei viso grūdo dalių miltų duonai. Dar geriau, jeigu ji bus ekologiška, tuomet būsite tikri, kad ji pagaminta iš grūdų, užaugintų be sintetinių chemikalų.

Ne visada būtina atsisakyti ir mielinės duonos, jeigu ji nesukelia nemalonių pojūčių – nedidina rūgštingumo, pilvo pūtimo ar nereikia sumažinti kūno svorio. Bet jeigu miltinių mielinių kepinių valgote daug, tokios duonos venkite.

„Alergiškiems, glitimo, netoleruojantiems žmonėms nepatariama net ir visagrūdė kvietinių, ruginių ar speltų kviečių duona. Jiems duoną reikėtų keisti į kukurūzų ar grikių trapučius, ryžių duoniukus ir pan.“, – pataria R. Bogušienė.

Bet specialistė įspėja, kad sveikam žmogui trapučiai ar duoniukai įprastos duonos nepakeis. Be to, trapučių yra aukštas glikeminis indeksas ir jie mažiau sotūs, todėl lengva persivalgyti.

Sveikų sumuštinių idėjos

„Viso grūdo dalių ekologiška duona, bet su rūkytos dešros griežinėliais, nebus sveikas užkandis“, – sako R. Bogušienė. Specialistė sumuštinį pataria gaminti su daržovėmis, pieno produktais ir t.t., o pirmenybę teikti ekologiškam maistui.

Sumuštinius galima keisti ir suvožtiniais ar viso grūdo tortilijomis, tačiau užtepėlę ar sviestą tepkite plonu sluoksniu. „Užtepėlės gali būti pagamintos su avinžirniais, avokadais, burokėliais ar keptomis daržovėmis“, – sako R. Bogušienė. Gamindami sumuštinius improvizuokite – papildykite ar pakeiskite kitais šeimos mėgstamais sveikais produktais.

Sumuštiniams su viso grūdo duona arba tortilijos suktinukams galite rinktis:

• varškės užtepėlę, pomidorą, salotas;
• žolelių sviestą, ridikėlius, agurkus ir salotas;
• raugintą, pjaustytą agurką;
• sutrintą avokadą, pagardintą pipirais ir citrina;
• sūrį, špinatus, pomidorus;
• virtą kiaušinį, daržoves;
• sviestą su varškės sūriu, špinatais;
• sviestą su ridikėliais, svogūnų laiškais;
• varškės sūrį su rukola;
• silkę, sūdytą lašišą arba virtą mėsą su daržovėmis.

Pagal mitybos specialistės Ramintos Bogušienės informaciją

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook