Tik tarp mūsų… apie hemorojų

Hemorojus – vienas iš dažniausių tiesiosios žarnos susirgimų. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, maždaug 80 proc. suaugusių miesto gyventojų kenčia nuo hemorojaus. Didelė tikimybė susirgti šia liga nėščioms moterims. Žodis „hemorojus“ reiškia kraujavimą. Išangės kanale kraujagyslės sudaro tankią pagalvėlę, kitaip dar vadinamą hemoroidais. Tai normalūs kiekvieno žmogaus organizme esantys dariniai, kurie kartu su išoriniu ir vidiniu sfinkteriais (žiedo formos raumenų pluoštais) uždaro žarną ir saugo tuštinantis. Sutrikus normaliai kraujotakai ir išangės kanalo kraujagyslėms pabrinkus, atsiranda nemalonių jutimų ir kitų simptomų, įvardijamų vienu žodžiu „hemorojus“.

Priežastys

Hemorojus išsivysto dėl nejudraus gyvenimo būdo. Ilgai sėdintis žmogus sušildo sėdėjimo paviršių, tokiomis sąlygomis hemoroidai greitai brinksta. Įtakos turi ir netinkamas, neracionalus ir nereguliarius maitinimasis, auginantis papildomus kilogramus. Tai sąlygoja lėtinį vidurių užkietėjimą. Turi įtakos ir įgimtas venų nepakankamumas, kraujo sąstovis, išsivystantis dėl kai kurių vaistų, oralinių kontraceptikų vartojimo, dubens venose. Dažnas vidurius laisvinančių preparatų vartojimas, piktnaudžiavimas alkoholiniais gėrimais, kai kurios sporto rūšys: dviračių, žirgų, automobilių ir motociklų, irklavimas, sunkumų kilnojimas, sunkių krepšių nešiojimas.

Šį nemalonumą patiria 5 kartus daugiau nors kartą gimdžiusių moterų lyginant su negimdžiusiomis. Mat padidėjusi gimda spaudžia dubens dugną (pirmiausia hemoroidines venų pagalvėles), be to, nėštumo metu moteris dažnai kankina užkietėję viduriai.

Profilaktika

Pirmiausia reikia atsikratyti vidurių užkietėjimo ir sureguliuoti žarnyno darbą. Esant hemorojui, reikia valgyti kuo daugiau daržovių ir vaisių, negalima vartoti jokių alkoholinių gėrimų, sūrių, aštrių, marinuotų, riebių produktų. Nevalgykite riebios mėsos, kaloringų pieno produktų, bandelių. Geriausia apriboti svogūnų, garstyčių, duonos, neprisirpusių uogų ir vaisių vartojimą.

Rekomenduojami produktai: brokoliai, kukurūzai, morkos, prinokę obuoliai, burokai, žiediniai kopūstai, bulvės, razinos, juodosios slyvos ir medus. Vidurių užkietėjimo profilaktikai puikiai tinka košė, ypač avižų.

Gali padėti gydomoji mankšta. Ji gerina storosios žarnos funkcijas, didina analinės srities raumenų ir pilvo sienelės tonusą, mažina sąstovį dubens venose. Dar vienas būdas padėti sau: 2–3 kartus per dieną pagulėkite po 15 minučių ant nugaros pakeltu dubeniu, pavyzdžiui, ant nedidelės pagalvės.

Svarbu nesušalti, ypač apatinės kūno dalies. Todėl nesėdėkite ant šalto paviršiaus, nevaikščiokite ilgiau negu valandą ir venkite dirbti ilgą laiką stovėdami ar sėdėdami.

Padės ir paprastos higienos procedūros: po kiekvieno tuštinimosi prauskitės šaltesniu vandeniu – apverskite dušo galvutę ir nukreipkite ją į išangę kaip fontaną.

Kreipkitės į gydytoją

Daugelis klaidingai mano, kad ši liga nerimta. Bet tai netiesa. Negydoma liga gali sukelti anemiją (hemoglobino kiekio kraujyje sumažėjimą), judamojo aparato susirgimus (artritą), odos ir šlapimo šalinimo sistemos ligas (įvairiausius bėrimus).

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook