“Vaikų linija”

“Vaikų linija” minėdama Tarptautinę vaikų linijų dieną, primena, kaip svarbu ugdyti vaikų pasitikėjimą savimi, o tėvams išmokti pasitikėti savo vaikais.

„Vaikų linija” kiekvieną dieną atsiliepia daugiau kaip 400 vaikų skambučių. Per metus atsiliepiama į beveik 160 tūkst. skambučių. Savanoriai išklauso vaikus ir kartu su jais ieško būdų, kaip išspręsti kylančius sunkumus, skatina vaikus kalbėtis su žmonėmis, kuriais jie pasitiki ir jei reikia nukreipia vaikus pagalbos į kitas tarnybas.

“Vaikai ar paaugliai skambina į Vaikų liniją, nes nedrįsta, nepasitiki ar nežino, kaip kalbėti apie rūpimas problemas su savo artimais žmonėmis. Mes kalbame su jais ir kartu ieškome sprendimų“, – sako Robertas Povilaitis. – “Mes savotiškai įgaliname juos, kad jie patys mokėtų ar rastų jėgų spręsti kylančias problemas.“

Remiantis 2012 metų „Vaikų linijos” ataskaita, daugiausiai skambučių sulaukiama iš 11-15 metų vaikų, šie skambučiai sudaro 58% konsultacinių skambučių. Tokios pat tendencijos matyti ir tarptautinės organizacijos pateikiamoje ataskaitoje.

2012 metais paskambinę vaikai dažniausiai kalbėjo apie savo santykius su bendraamžiais, smurtą ir prievartą, sveikatą bei santykius su šeimos nariais. Šios temos sudaro šiek tiek daugiau nei 70 proc. visų atsakytų skambučių. Panašios vaikų pokalbių temų tendencijos matyti ir tarptautinės organizacijos “Child Helpline International” (CHI) pateikiamoje ataskaitoje.

Tarptautinė vaikų linijų diena – tai globali pasaulio vaikų linijų iniciatyva pradėta minėti 2007 metais ir siekianti priminti visuomenei reikšmingą vaikų linijų darbą, suteikiant pagalbą vaikams. Nuo 2003 metų, kai buvo įkurta organizacija “Child Helpline International”, vaikų linijos visame pasaulyje sulaukė daugiau nei 126 milijonus pagalbos prašymų.

2013 metais „Vaikų linijos” veiklą finansiškai remia: bendrovė TEO, JAV ambasada, Europos Komisijos Saugesnio interneto programa, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa, Lietuvos gyventojai, skiriantys paramą aukojimo portale aukok.lt, pervedantys paramą tiesiogiai ir skiriantys dalį pajamų mokesčio. Paslaugomis tarnybą remia Vilniaus miesto savivaldybė, UAB “aCoobe”, UAB „Mediaskopas”, VĮ poilsio namai „Baltija”, „Not Perfect | Y&R Vilnius”, UAB „Time Leaders”, UAB S&O Renginiai, UAB „Aliarmo sistemos”, Maxima, RsV agentūra AD VERUM, bendrovė „Family Production”, Maxima, UAB S&O Renginiai, Lietuvos radijas ir televizija.

Apie Vaikų liniją:

Vaikų linijos Lietuvoje veiklą organizuoja: VšĮ „Vaikų linija” Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras „Pastogė”, Kauno Dainavos jaunimo centras bei Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba.

„Vaikų linija“, teikdama pagalbą vaikams europiniu numeriu 116111, bendradarbiauja su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistais. Tai leidžia užtikrinti vaikams ne tik emocinės paramos prieinamumą, bet ir socialinių, teisinių konsultacijų bei paslaugų gavimą.

„Vaikų linija” veikia kaip saugesnio interneto „Pagalbos linija” pagal Lietuvoje įgyvendinamą „Saugesnio interneto” programą (www.draugiskasinternetas.lt ). Vaikai ir paaugliai iš visos Lietuvos gali skambinti nemokamu numeriu 116111 ir klausti ne tik apie elektronines patyčias, bet ir apie asmeninių duomenų saugumą, apie romantinius santykius internete, duomenų vagystę ir kitus jiems rūpimus klausimus.

Tarnyba yra ilgametė Lietuvos telefoninės psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos (www.klausau.lt) narė. Ji taip pat priklauso tarptautinei organizacijai „Child Helpline International”, vienijančiai 173 vaikų linijas 142 pasaulio šalyse.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Facebook