Žindančios mamos mityba

Ką turi valgyti žindanti mamaŽindomo kūdikio sveikatą ir vystymąsi lemia mamos mityba, nes ji perduoda mažyliui tai, ką suvalgo pati. Kaip turėtų maitintis žindanti mama, kad aprūpintų kūdikį visomis reikalingomis medžiagomis? Šia tema egzistuoja daug mitų.

Reikia valgyti – už du

Iš tikrųjų ne už du, o – dviem. Papildomai žindanti mama gali suvartoti 300 – 600 kcal per parą. Taigi suvalgysite kiek daugiau negu įprastai, bet svarbiausia – ne maisto kiekis, o kokybė ir vitaminų bei kitų naudingųjų medžiagų kiekis. Žindanti mama turi valgyti sveikus, kuo natūralesnius maisto produktus, kuriuose nėra konservantų, sintetinių dažų ir nitratų.

Mama gali valgyti viską, ko užsigeidžia?

Jokiu būdu, ypač atsakingai rinkitės maisto produktus, jeigu vaikas alergiškas. Alergenai gali būti šokoladas, kakava, krabai, krevetės, žemės riešutai, vėžiai, kiaušiniai, citrusiniai vaisiai, braškės, raudonos spalvos vaisiai ir daržovės (pomidorai, morkos, obuoliai, granatai ir kt.) Reikėtų vengti kavos, vynuogių, majonezo, kečupo, rūkytų mėsos gaminių, riebių kremų, taip pat nevalgykite konservantų ir E priedų turinčių maisto produktų, atsisakykite gazuoto vandens. Teoriškai alergenas gali būti ir žuvis, todėl ją įjunkite į racioną palengva. Geriau valgyti virtą arba troškintą žuvį.

Priešinga nuomonė – valgyti reikia tik vieną atskiros rūšies maisto produktą, tuomet kūdikis išvengs alergijos

Tai taip pat netiesa. Mamos maistas turi būti įvairus. Reikia valgyti kuo įvairesnius visų pagrindinių grupių maisto produktus: mėsą, žuvį, pieno produktus, kiaušinius, duoną, kruopas, daržoves, vaisius, uogas, meniu turi būti augalinis aliejus ir sviestas. Juk, pavyzdžiui, skirtingi vaisiai ar daržovės turi skirtingus vitaminus ir jų kiekius.

Žindanti mama gali valgyti neriebią jautieną, kiaulieną, baltą paukštieną, sveikesnė virta arba troškinta mėsa. Nederėtų pamiršti varškės ir sūrio. Iš varškės galite pasigaminti varškėčius, apkepus ar kitą patiekalą. Naudingi jogurtai, tik juose neturi būti vaisių priedų ir konservantų.

Dažna mamos problemėlė po gimdymo – vidurių užkietėjimas, todėl svarbu, kad jos patiekalai turėtų pakankamai skaidulinių medžiagų, kurios skatina žarnyno peristaltiką. Daug skaidulų turi daržovės, vaisiai, uogos, avižų sėlenos, riešutai, kruopos, rupių miltų duona, džiovinti vaisiai.

Per dieną būtinai suvalgykite 400 gramų šviežių ir pagamintų daržovių, maždaug 300 vaisių ir uogų, išgerkite 200 – 300 g šviežiai spaustų sulčių.

Iki pusantro – dviejų mėnesių stenkitės valgyti alergijos nesukeliančius produktus, vėliau palengva galite bandyti naujus. Naują produktą suvalgykite kartą per dieną ir stebėkite kūdikio reakciją. Jeigu alergija nepasirodė, maisto produktas mažyliui tinkamas.

Būtinai reikia kuo daugiau pieno

Tikrai ne. Pienas gali net netikti mamos organizmui, be to, nuo jo dažniausiai pučia pilvą. Jį keičiame į rauginto pieno produktus: rūgpienį, kefyrą, jogurtą be vaisių ir cukraus, pasukas ir kt. Jeigu mėgstate šviežią pieną, pagardinkite juo arbatą.

Su kūdikių diegliais kovoti nėra prasmės

Daugeliu atvejų galima juos sumažinti. Tiesiog nevalgykite dujas sukeliančių maisto produktų. Mamai gali netikti melionai, arbūzas, agurkai. Nepiktnaudžiaukite raugintais kopūstais, mieliniais gaminiais. Pučia pilvą nuo ankštinių, grybų, perlinių kruopų, cukraus. Taigi saldumynais mėgaukitės minimaliai, juo labiau, kad juose daug cukraus.

Būtinai reikia mėsos

Tai jau tiesa. Mat joje yra daug vitamino B12, kuris būtinas vaiko augimui ir protiniam vystymuisi. Šio vitamino daugiausia gyvūniniuose produktuose: mėsoje, kiaušiniuose ir piene, taip pat žuvyje. Todėl mamai vegetarei, kuri negali atsisakyti savo mitybos principų, prireiks vartoti vitamino B maisto papildus.

Žindanti mama turi vartoti kalcio preparatus

Vartoti kalcio preparatus nėra būtina. Juolab kad žindymo periodu maisto papildai nerekomenduojami. Žindanti mama pakankamai kalcio turėtų gauti su maistu.  Kalcio šaltiniai ne tik pienas, bet ir  kepenys, jogurtas, varškė, sūris, sezamo sėklos, lapiniai kopūstai, špinatai, brokoliai, migdolai.

Reikia daug gerti

Iš tiesų. Iš karto po maitinimo arba jo metu dažniausiai pajuntate troškulį. Pasitikėkite savo organizmu – gerkite, kai norisi. Paprastai per parą patariama išgerti apie 2 litrus skysčių. Geriausi gėrimai mamai: žolelių arbata, vanduo, džiovintų vaisių nuovirai, kompotas, šviežiai spaustos vaisių sultys. Kavos žindanti mama turėtų atsisakyti, nes kūdikis gali pasidaryti dirglus, prastai miegoti.

Parengė Undinė Gilė

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Facebook